ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Стартер Mitsubishi на 2.0HDi - ремонтирай сам

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)

Автор на темата
medun412
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 19 ное 2013, 11:11
Пол: мъж
Кара: CITROEN Xsara I 1.8i Millésime BREAK ; CITROEN Xsara II 2.0 HDI BREAK
Местоположение: Gabrovo

Стартер Mitsubishi на 2.0HDi - ремонтирай сам

Мнение от medun412 » 30 апр 2019, 20:51

Здравейте колеги,

След дълги мъки със стартера на моята Ксара, най-накрая се реших и се захванах с домашен майсторлък. 10-те години с Москвич-и явно са оставили трайна бразда в съснанието ми и са донякъде изкривили разбиранията ми за подръжка на автомобила.

Симптоми: Бавно въртящ стартер, хъркащи и стържещи звуци. Неравномерно въртене, трудно и бавно запалване вследствие на бавното въртене на стартера.
Двигател - 2.0 HDi. RHY За да свалите стартера на автомобила си трябва:
-Да имате под ръка шестограм (имбус) 8, ключ/камък за тресчотка 8, 10, 13. Започва се естествено със с разкачане на + клемата на акумулатора(ама това задължително !). Пластмасовия водач на снопа с кабели, който минава пред мотора е захванат с 1 болт и една гайка 10. На тялото на генератора е захванат с пластмасов пин, който излиза посока надясно. Трябва да се свали тялото на горивния филтър (което води със себе си теч на нафта, хубаво е да се подготвите със съдове.) За да намалите оливането си на половина със гориво, можете да започнете със
източване от пробката за точене на вода във горивния филтър. Стартера е захванат с 3 болта шестограм 8. На котвата на стартера има една гайка 13 и една малка 8.

Опита ми е със Митсубиши стартер. Валео, Бош се свалят по същия начин.

Снимките са правени омазан до ушите, ако има нещо което не се вижда моля питайте, на драго сърце ще помогна.
Задния капак на стартера се държи от 4 крепежа - 2 дълги болта с глава 8 и 2 винта за + (кръстата, Philips) отвертка. След свалянето на капака пред вас се открива четкодържателя. За да го свалите трябва да отвиете от котвата другата 13 гайка (обикновено е по-плитката, там трябва камък 13). След това четкодържателя се издърпва лесно. Дължината (сиреч оставащия живот на четките на стартера ) се следи на око. Ако са накъсели - сменяте. Желателно е (за да не ви изпревари майсторлъка) смяната на четките да е в комплект със четкодържателя.
Ротора на стартера се вади след като е свален четкодържателя. Пак се дърпа. Липсва снимка на колектроа след изчистването.
В дъното на това което се вижда е долната втулка на ротора, над нея е редуктора. Там се вижда част от 3 зъбчатки. При размърдване на оста чрез бендикса се усеща и вижда какъв им е луфта. Колкото повече, толкова по-скоро ще трябва да се сменя пустия стартер. При моя случай там грес(смазка, масло...) лиспваше. Всичко беше сухо. Използвал съм японска грес за шпиндели на CNC машини . Греста трябва да е температуроустойчива, напр. ЛИТОЛ-24. След почистване доколкото е възможно с нещо пластмасово се нанася на втулката долната и на колелетата на редукторчето. Добре е да повръткате на ръка чрез бендикса за да се разнесе по зъбчатките. Преди да забодете обратно ротора е хубаво да се поочисти колектора му (там където трият четките). За целта в домашни условия ви трябва дрелка/бормашина/винтоверт. Слагате гладката ос в патронника, ама не стягате сякаш ще пробивате бетон! Нагласяте си ситна шкурка, въртите полекичка ! с дрелката и подавате шкурката. След 1-2 минути резултата ще ви хареса. Не го претърквайте де!
След това обратно се слагат четките, хубаво е да имате още едно човече наоколо за да помага, т.к. пружините на четките ги натискат.
Накрая се почиства леглото на капака в средата, там лежи горната ос на ротора. Не мажете с грес като обезумели, че всичката тая грес ако се разнесе между ротора и статора, пак ще се връщате в горната част на поста - на свалянето.
Накрая се маже оста на бендикса. Преди едва се приджижваше, след това - воала - местеше се като при едно познато на мъжката аудитория радиално движение,нали.. :opa:

Снимките показват кое къде е по стартера. Ефекта засега е повече от задоволителен. Стартера върти тихо, чевръсто...като на западна кола.
IMG_20190429_121554-min.jpg
IMG_20190429_121549-min.jpg
IMG_20190429_121433-min.jpg
IMG_20190429_121425-min.jpg
IMG_20190429_121416-min.jpg
IMG_20190429_120949-min.jpg
Надяваме се не съм ви отегчил, и искрено се надявам темата да е полезна. Аз засега спестих едни ок. 120 лв. за друг, рециклиран стартер.
IMG_20190429_132857-min.jpg

Върни се в “Xsara”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост