ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Преминаване от mph към km\h

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)
Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2239
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: Преминаване от mph към km\h

Мнение от longgo » 21 Дек 2020, 23:55

Браво! Значи сега поне знаеш какви са особеностите ако ще си играеш с друга..
Относно това дали е по-добре или не със тия системи.. е доста спорно. Ако се осланяш, че може да си правиш каквото искаш а колата ще ти пази гърба то тогава влизат на ход застрахователите и пътна помощ :bigsmile:
Весело човъркане по колата.. :drink:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD


lubitel
 
 
Мнения: 999
Регистриран на: 16 Май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: Преминаване от mph към km\h

Мнение от lubitel » 22 Дек 2020, 09:35

Във връзка с мнението на longgo се сетих за една статия на немски от далечната 1987 година. Та в тази статия се твърдеше, че при леките автомобили с ABS се наблюдава увеличение на ПТП, докато при товарните автомобили има намаляване, спрямо тези без ABS. Този факт се обясняваше с това, че професионалните водачи на МПС имат повече опит и могат да използват възможностите на системата. Обратно - водачите на леки автомобили нямат достатъчно опит и знания. А истината е, че нито една система за сигурност (ABS, ESP и др.) не може да промени физичните закони - ако спирате на лед, коефициентът на сцепление е 0.1-0.2; на мокър асфалт - 0.4-0.45; на сух асфалт 0.6-0.7; на сух бетон - 0.76, като тези стойности са максималните, които могат да бъдат използвани и се получават при преплъзване 20 % между ламелите на протектора и пътя. ABS и ESP ви позволяват да използвате именно тези максимални стойности на разполагаемия коефициент на сцепление и голямото им предимство е в запазване на устойчивостта и управляемостта на автомобила. При по-старите системи ABS, спирачният път при спиране на сух асфалт дори се увеличаваше, вследствие сработване на системата.
Опитните водачи могат, чрез "помпане" на спирачния педал, да подобрят спирането на хлъзгав път, но предимството на ABS е в индивидуалното регулиране на всяко колело.
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.


Автор на темата
nikolovs
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 18 Яну 2013, 15:28
Пол: мъж
Кара: Xsara 1.4i
Местоположение: Bulgaria

Re: Преминаване от mph към km\h

Мнение от nikolovs » 26 Дек 2020, 00:13

Да колега така си е , старите системи съм забелязвал даже влошават спирането. Това за статията от 1987 вече говорим за цифрово управлявани ABS , най вече от ония години 80C51 подобни контролери предполагам - иска ми се да видя сигурно ще е антика голяма. Като цяло ABS датира много отдавна още технология замислена когато самолетите кацат и с цел да се предотврати блокирането на гуми, подобряване на управляемост и износване на гуми. По данни от Wikipedia даже още 30 тв ,40 те говорят за индивидуално управляване на колело а по късно още 50 , 60 те по леки автомобили и мотоциклети. Реално за ESP като съвкупност от доста системи, като four-wheel electronic "Anti-Skid Control" от 1983 Toyota ,Vehicle Stability Control (VSC), "ASR" се говори реално през 1995 от коли на Mercedes-Benz.
Реално системата за да е ефективна зависи от алгоритмите и решенията на задействане на колелата спрямо параметри и поведенчески решения. Гледам по новите системи имат опция когато спреш в наклон и освободиш крачната спирачка - имаш време от 2 сек през което системата блокира колелата и тя не мърда с цел да подадеш газ и да потеглиш:

https://www.youtube.com/watch?v=5IP-pgKrNV8

Използват се закони на физиката, като примерно в клипа видях как при препятствие се прави рязък ляв завой, след което системата отчита от ъгъла на волана желаната посока. След това блокира за кратко време ляво задно колело и колата поема в желаната посока , но с цел да не се завърти колата се блокира и предно ляво колело с което колата се връща в пътя. Бая ситуации, физично динамични поведенчески модели са заложени в тия системи и реално колата е по стабилна поради контрола на всички колела . Уж тая система я дават на второ място по безопасност след колана.
А колкото за ABS - наистина усетих силата на тая система , като водача пред мен спря внезапно рязко и с цел да избегна ПТП набих рязко спирачки и завих с рязък десен завой. Колата като нормално си пое по новата посока и с което наистина се уверих в нейната сила

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта