ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Теч на масло, вероятно от гарнитура на главата

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)
Потребителски аватар

Автор на темата
To4kata
 
 
Мнения: 457
Регистриран: 13 май 2008, 18:51
Кара: Xsara Break 1,6 2000 г.
Местоположение: Sofia

Теч на масло, вероятно от гарнитура на главата

Мнение от To4kata » 18 ное 2012, 21:36

Колеги, до сега не съм имал сериозни проблеми с моята Ксара, но днес забелязах омасляване на блока зад помпата на хидравликата. Най-вероятно е от гарнитурата на главата. Забелязях обаче и леко омасляване от маслени пари отгоре при капака на въздушния филтър, точно при дроселовата клапа (пластмасата е леко спукана), такова леко омасляване има и на един Т-образен маркуч, забит отгоре на капака на клапаните, чиято пластмаса също е спукана по невнимание от мен.
Чудя се дали проблема не дойде от това, че при смяната на маслото не ми сипаха новото масло на макс. и от това да е избило или проблема е друг или просто си му е дошло времето. Чувал съм нещо за запушена вентилация на картера, ама не разбирам много.
Какво ще ме посъветвате да правя, преди да мисля за смяна на гарнитурата?
Като за начало мисля да проверя, какво е състоянието при ангренажа, но от там нататък ...?
Последна промяна от To4kata на 18 ное 2012, 22:23, променено общо 1 път.

Потребителски аватар

marian1
 
 
Мнения: 1404
Регистриран: 02 яну 2008, 22:58
Кара: Xsara 1.6 exclusive- ГИ Кар газ ORGA-8633
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от marian1 » 18 ное 2012, 22:06

Първо я огледай, преди да я сменяш - моята така протече, и се оказа, че са се поохлабили болтовете на капака - забърсваш старателно да няма масло ( с някакъв обезмаслител ) и монтираш - ако пак просълзи - чак тогава нова.

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1928
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 18 ное 2012, 22:31

Просто си му е дошло времето :amii: Ако е сериозно омасляването,би трябвало и да доливаш масло :hmm: На Т-образният маркуч му овърти хубав изолирбан.Ако не е много сериозно карай така до следващата смяна на масла и филтри и тогава преценявай.

Потребителски аватар

Автор на темата
To4kata
 
 
Мнения: 457
Регистриран: 13 май 2008, 18:51
Кара: Xsara Break 1,6 2000 г.
Местоположение: Sofia

Мнение от To4kata » 18 ное 2012, 22:36

А, не, омасляването е около една длан под гарнитурата и е едва забележимо. Маслото ми е почти на макс. и го смених преди около 1000-1500 км.

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1200
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 19 ное 2012, 20:08

има време ,явно сега избива масълцето
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух


theWho
Нов потребител
Мнения: 47
Регистриран: 10 яну 2011, 11:22
Кара: Xsara Exclusive комби 1.6 '99 ГИ Cargas (BSM)
Местоположение: Ботевград, София

Мнение от theWho » 05 дек 2012, 12:18

И аз да се обадя с малко закъснение :)

И аз имам подобен теч и преди година сменях гарнитура на глава заради това. Майсторът беше учуден че на старата няма никакви видими дефекти. И причината за това беше проста, както открих месеци по-късно: течът си беше още там, и не беше от гарнитурата а от семеринга на разпределителния вал. Понеже двигателят има малък наклон напред, а главата образува малък ръб над блока, маслото подлизва така, че изглежда като теч от гарнитура на глава. Да ама не. Понеже течът ми е много слаб (не капе долу, само цапа блока) съм решил да карам така до смяна на ангренаж. Течът се хваща трудно, защото е под капака на ангренажа където е сравнително чисто и не се натрупва прахоляк. Аз го хванах с тампон памук при топла кола - изглеждаше чисто под семеринга, но имаше тънък филм масло, практически невидим за просто око.

Друго за което се сещам е да не тече хидравлично масло от синия датчик за налягане, и това го имах.

P.S. не мисля че омасляването при въздушния филтър непременно е част от същия проблем.

Потребителски аватар

Автор на темата
To4kata
 
 
Мнения: 457
Регистриран: 13 май 2008, 18:51
Кара: Xsara Break 1,6 2000 г.
Местоположение: Sofia

Мнение от To4kata » 05 дек 2012, 22:27

Да, това което пишеш е абсолютно възможно. Теч в тази зона може да се дължи на изброените 3 причини.
При мен сълзи масло и от синия датчик на хидравликата, който е точно пред омасленото място, и реших да не би от въздушната струя да попада по блока. Мисля обаче, че не там е причината, защото датчика вече го бърша редовно. Остават другите 2 възможности: от семеринга откъм ангренажа и от гарнитурата на главата. При мен засега теча е съсвсем незначителен и трудно може да се разграничи. Свалях капака на ангр. ремък, защото се опасявах да не е омаслен ремъка, но там е сравнително сухо и чисто. Засега следя нивото на маслото, което не се е променило съществено за 2200 км. Избърсах добре омаселното място и за 200 км само цапа пръста на границата между главата и блока в предния ъгъл на ДВГ откъм ангренажа.
Това е за сега.


borivst
Нов потребител
Мнения: 43
Регистриран: 23 май 2005, 16:09
Местоположение: sofia

Мнение от borivst » 16 апр 2018, 11:52

И при мене е така ,но вече минах 20000 км. и си зацапва в ъгъла от страна на ангренажа, масло не губи....карам и си свиркам,майстора каза да гледам да не заминава антифриза обаче така е от 10 години и не имало проблем. :)
xsara


krasimirVT
 
 
Мнения: 397
Регистриран: 07 мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

Мнение от krasimirVT » 21 апр 2018, 11:01

Гарнитура на капака на клапаните?

Потребителски аватар

bubsy
 
 
Мнения: 381
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Мнение от bubsy » 12 май 2018, 14:38

borivst написа:
16 апр 2018, 11:52
И при мене е така ,но вече минах 20000 км. и си зацапва в ъгъла от страна на ангренажа, масло не губи....карам и си свиркам,майстора каза да гледам да не заминава антифриза обаче така е от 10 години и не имало проблем. :)
Същото е и при мен.Мисля,че е антифриз а не масло.Масло не доливам.Тройнка на капака на клапаните има свойството с времето да се чупи.Пластмасов е и от темп.на двг-та прегаря.Все пак не са им малко годините вече.Реших си проблема с него като махнах пластмасовия маркуч който отива до въздух.филтър и го замених с Маслоустойчев гумен.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост