ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Странен проблем

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)

Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Странен проблем

Мнение от txtotko » 10 ное 2017, 08:18

Здравейте,тази сутрин ми се появи следния проблем.Влизам в колата ,давам на контакт(аз винаги изчаквам 2-3 секунди преди да завъртя стартера)и в този момент външният вентилатор се включи на висока скорост и на дисплея изписа висока температура на двигателя.Погледнах към стрелката за температурата -тя не беше помръднала.Върнах контактния ключ и външния вентилатор остана да работи на ниска степен.До сега винаги когато съм гасял колата-вентилаторите винаги са спирали,дори и да е бил включен в момента външния.След това запалих колата и нещата се нормализираха.
Някой да има идея какво се е случило или какво ще се случва?Някакви насоки къде може да е проблема,какво да проверя?
Колата е Ксара 2 1.6 16V
Поздрави

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 10 ное 2017, 16:50

100% температурният датчик на двигателя временно е отказал поради недобра връзка.Тези признаци се проявяват при студено и влажно време.


Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Мнение от txtotko » 10 ное 2017, 18:30

Наистина вечерта я карах в дъжда ,но не беше толкова силен.Карал съм я къде ,къде в по-силни дъждове ,но такова нещо не се беше случвало.
Един и същи датчик ли показва температурата и включва перката, или са отделни?Видях само един зелен на термостата.

Потребителски аватар

mbb
 
 
Мнения: 1079
Регистриран: 08 апр 2007, 16:36
Пол: мъж
Кара: ше АХ 1.1Mi ORGA 5300 сега XSARA 1.6i 16v Exclusive 2001 ORGA 8774
Местоположение: ВАРНА

Мнение от mbb » 10 ное 2017, 18:43

Баш той, но по- вероятно е куплунга след него. Поне при мен беше така.
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да хваща мишки. Дън Сяо Пин
ВРЪХ1
ВРЪХ2


Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Мнение от txtotko » 11 ное 2017, 07:00

Мен друго ме притеснява,понеже до сега съм забелязъл ,че ако мотора не работи т.е. не е запален не може да се влючи вътрешния вентилатор,и съответно при запален мотор и работещ външен вентилатор при връщане на контактния ключ -всичко спира, а при мен остана да работи.

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 11 ное 2017, 09:08

Остава да работи защото колата влиза в нещо като авариен режим.Датчика не дава добър контакт и все едно го няма.Компа нама как да знае на колко градуса е двигателя и си пуска перката като превантивна мярка.Затова като дадеш на контакт я пуска и като изгасиш остава да работи още няколко минути.Ако продължи да става така може като за начало да се махне куплунга над датчика и да се напръска с контактен спрей.Датчика има едни 3 метални крачета и ако някое не дава добър контакт става така.Не бързай да сменяш самият данчик.Ако пак го направи, като покараш 10-15мин . и позагрее се оправя сама.Единственият минус е ,че като запалиш сутрин при минус 5-10 градуса и перката се включи загрява по- бавно.

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 11 ное 2017, 09:10

viewtopic.php?f=20&t=65860-ето една стара тема.

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 11 ное 2017, 09:46

20171111_094453.jpg


Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Мнение от txtotko » 11 ное 2017, 18:58

Благодаря Ви за отговорите.Ще покарам така, пък да видим какво ще се случи.


Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Мнение от txtotko » 05 дек 2017, 08:31

Здравейте, ситуацията се повтори отново.Но този път и стрелката закова на 120 градуса.За смяна ли е датчика или да търся другаде проблема?
Имам и друг проблем ,но той е откакто съм я купил колата.Понякога като дам на контакт на дисплейчето за километрите ми показва ,че нямам масло в двигателя,но след като върна няколко пъти ключа -всичко си идва на мястото.Може ли двата проблема да имат нещо общо ?Този с нивото на маслото е отдавна ,а този с температурата-отскоро.

Потребителски аватар

mbb
 
 
Мнения: 1079
Регистриран: 08 апр 2007, 16:36
Пол: мъж
Кара: ше АХ 1.1Mi ORGA 5300 сега XSARA 1.6i 16v Exclusive 2001 ORGA 8774
Местоположение: ВАРНА

Мнение от mbb » 05 дек 2017, 09:06

Забележи, че вероятно това го прави (стрелката за температурата), когато е студено (влажно). Когато я покараш и се постопли и преминеш през някоя родна дупка нещата вероятно се оправят. Т.е. датчика е здрав, а проблема е в куплунга.
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да хваща мишки. Дън Сяо Пин
ВРЪХ1
ВРЪХ2

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 05 дек 2017, 09:55

Това с нивото на маслото не го гледам изобщо,следя го само по пръчка-този двигател си похапва масло,така че си го следи на пръчка по често.Като начало свалете буксата на датчика и напръскайте с контактен спрей.


Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Мнение от txtotko » 05 дек 2017, 10:48

mbb написа:
05 дек 2017, 09:06
Забележи, че вероятно това го прави (стрелката за температурата), когато е студено (влажно). Когато я покараш и се постопли и преминеш през някоя родна дупка нещата вероятно се оправят. Т.е. датчика е здрав, а проблема е в куплунга.
Куплунга съм го сменял .Даже му бях подлагал жички за по-добър контакт,но не винаги според мен температурата я показва адекватно.Наскоро имах случай ,карам по магистралата и стрелката стои между 60 и 75 градуса.И ми прави впечатление ,че стрелката не се движи плавно ,а на пресекулки.


Автор на темата
txtotko
Редовен
Мнения: 65
Регистриран: 08 юли 2012, 22:16
Кара: xsara 1.6 16v
Местоположение: България

Мнение от txtotko » 05 дек 2017, 11:33

Да попитам какъв цвят трябва да е датчика за температурата .Колата е 2001г.,1.6 16В ,мотор TU5JP4.
Четох и за някакъв битрон-къде се намира точно по автомобила?

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 06 дек 2017, 09:55

По горе съм го снимал какъв цвят е .Ако зачести проблема го смени 45-50лв е.Като се замисля може и да се окаже консуматив,който се сменя на 4-5 години и за цената на която е не мисля че фатално.

Потребителски аватар

bubsy
 
 
Мнения: 369
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Мнение от bubsy » 26 дек 2017, 17:00

Битрона е в левия подкалник.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта