ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Бюджетен тунинг за 1.6 Hdi

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass


Автор на темата
1.6hdi
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 12 ное 2018, 19:01
Пол: мъж
Кара: C4 1.6 Hdi

Бюджетен тунинг за 1.6 Hdi

Мнение от 1.6hdi » 12 ное 2018, 19:06

Може ли да ми предложите качествен силов тунинг до около 1000 лева?


ggergi
 
 
Мнения: 272
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 12 ное 2018, 23:00

Ще си прецакаш демпферния маховик и влизаш във филма.
Днес бе вчерашното утре!

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2940
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 13 ное 2018, 06:28

Бюджетен тунинг:

Изображение
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1233
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 13 ное 2018, 09:16

90 или 109 коня е мотора?
Ако е 90 нямаш демпфер и ФАП и може да сложиш турбо от 109 коня и после ремап.
Ако е 109 махаш ФАПа и ремап.И се молиш да издържи по дълго демпфера.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4513
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 13 ное 2018, 12:04

/ОффТ
Ех тия дизели дето имали ускорение, въртящ момент и пр. На всички само някакви тюнинги са им в главите, махат филтри, режат всичко дето е свързано с екологията и като понатиснат газта палят кебапчийницата и пак нямат душа. Вземаш си бензин и си караш. В града разхода на гориво е същият, а и за извънградско нещата са на кантар. Аз съм със средна скорост 41км/ч (80% градско) и среден разход на гориво 8.2л/100км за 6700 км
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2940
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 13 ное 2018, 12:21

Един от скритите фийчъри на дизела е, че като ти блести някой зад теб с фарове само даваш газ и спира да ти блести. :D

(заради пушека, да не си помислите, че ще е от зверското ускорение :xixi3: :xixi3: :xixi3: )
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1233
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 13 ное 2018, 15:14

До като може ще карам дизел,запалки Зипо не искам. :bigsmile:
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух


ggergi
 
 
Мнения: 272
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 13 ное 2018, 21:12

За този малък двигател не си струва. 15-20 кончета се тая.
Днес бе вчерашното утре!

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1233
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 14 ное 2018, 05:36

Винаги си струва на турбиниран двигател.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2816
Регистриран: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997, 2 броя
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от lendo » 15 ное 2018, 16:43

Абсолютно съгласен за всеки турбо двигател.

Правиш му един "чип тунинг" където си харесаш, едно спортно филтърче, ако искаш махаш екологичните ЕГР и ФАП филтър, като отпушваш генерацията и ще се раздваш на доста по-приятен и жив ежедневен автмобил. Разбира се махането на екологиите на фона на все по-засилващата се вълна за чист въздух е на своя отговорност.
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1233
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 15 ное 2018, 17:43

Освен това хди моторите имат достатъчен ресурс.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух


ggergi
 
 
Мнения: 272
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 15 ное 2018, 22:37

1.6 няма
Днес бе вчерашното утре!

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1233
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 15 ное 2018, 22:44

Имахме 206 с тоя мотор и чип и си понавървяваше,а колега има 308 с 90 и турбо от 109 с чипле та съм я карал де.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух


ggergi
 
 
Мнения: 272
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 15 ное 2018, 23:11

15-20 коня са с малък ефект даже и за малка кола. Само и се вади душата. Рипне малко и ...лебедовата песен.
Днес бе вчерашното утре!

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2816
Регистриран: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997, 2 броя
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от lendo » 16 ное 2018, 15:49

Ами не съм съгласен - 15-20 "коня" определено се усещат положително за ускорение. Казвам от личен опит и проби-грешки :)
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1233
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 16 ное 2018, 16:28

15 ли са ,20 ли са не знам,ама се усещат.
По принцип засилката е около 30% при турбо дизел.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2433
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Мнение от longgo » 18 ное 2018, 12:45

на 1.6 каквото и да е "бюджетно" няма да стане кой знае какво. Двигателя е опестен. Ако е 2.2 -170 коня имаш шанс.. на този.. ще му съкратиш живота скоростно.
Не мога да си обясня каква е тая мания по конете..? (аз харесвам кучета :bigsmile: ) Сега, да поясня какво имам предвид - конските сили са просто една търговска щампа. Киловатите е реално работата. А тя е функция от въртящият момент по оборотите. Тоест, имаш ли бързо нарастване (рано) на въртящия момент и я подържаш по-дълго то и колата ще е приятна за каране. Колко бързо ще ускориш зависи от въртящия момент колко дълго от "конете"... За това електричката е идеална.. но темата е друга
Кривата на въртящия момент зависи от налягането в цилиндъра. Ако перефразирам - според това как ще оформиш налягането в цилиндъра при различните обороти това ти е и реално силата. До колко може да увеличиш всичко? Увеличаване на налягането и порцията гориво ще увеличи тягата но и вероятността да разтегли болтовете на главата или сгъне някоя биела също се увеличава.. Да не говорим за температурата над буталото.. Колкото по-голямо налягането толкова и по-горещи изгорелите газове и те пък съсипват турбото.. :amii:
Това което най-вероятно ще може да се направи на твоя е да се вдигне малко зоната от средни към високи. Както и ограничителя на въртящия момент.. За това повечето тунинги дават покачване към 10-20к.с но въртящия момент не повече от 20тина нютон метра..
Премахване на ФАП и ЕГР ще помогнат с малко на лекотата с която ще се развърти и на ефикасността но не очаквай +50% бонус от махането им.. Отделно, трябва много внимателно да се преправят картите заради обратното налягане. Компа на тия животинки очаква при активиране на ЕГР-а например да намалее малко движението на въздух през МАФ-а. И ако това не се случи.. следва "бонус" ама не малос.. Отделно.. какво става ако примерно ти нахакат готов файл(доста голяма вероятност) но файла е подготвен на кола на която турбото е перфектно а твоето например има проблем с управлението или примерно очакваното и реалното налягане се разминават с много, МАФ-а има проблем и мери по-малко и т.н?
Да ама щяла да пуши като печка.. Ще пуши от некадърна настройка. Дизела работи с висока стехиометрия от 18 до 70:1. Ако е нагласено само на теория и в даден диапазон се набуха много гориво (слизаш под 17:1) то времето и/или количеството въздух не са достатъчни да изгори и излишното се изхвърля под формата на сажди. Горивото горница не се използва за практически нищо.. освен за димка
Вместо спортен филтър(който няма да подобри нищо особено) поставянето на по-голям интеркулер е къде по-логичо. При 0 градуса в един кубичен метър при надморско равнище има около 1.295кг въздух. При 50° 1.109кг.. След турбината одмах си стига 35-40++ градуса. По-хладен въздух, повече грама в единица обем, възможност за добавяне на малко повечко гориво.. и т.н.
Како може да смениш? Инжектори - по-големи, вдигане налягането в рейката, повишаване налягането на турбината(замяна с друга?) махане на EGR/DPF... и? Стигаш примерно след клизма 300-320Нм.. Един 2.0 от модерните дизели на PSA може да прехвърли 400.. къде с по-голяма лекота. 2.2 да не говорим къде може да иде..
Тоест, вместо да инвестираш в скоростно съсипване на мотора, според мен не е ли по-логично да си намериш по-силен готов и по него да се пипне малко? Или да ти го кажа така: ще инвестираш пари и от 1.6 ще го доближиш бегло до 2.0 ХДИ 140к.с.. Избора и колата са си твои.. :drink:

:mir: .. за прокола.. около 120км/ч средно 20-25к.с отиват за борба с въздушното съпротивление, търкаляне на гумите и т.н. Ако поставиш гъзарски 16" джанти, при тази скорост от центробежните сили и тези на съпротивление от търкалянето се получава така, че все едно имаш още две колелета вътре в колата!


:spam: и малко здрав офтопик
ivo-zx написа:
13 ное 2018, 12:04
/ОффТ
Ех тия дизели дето имали ускорение... Аз съм със средна скорост 41км/ч (80% градско) и среден разход на гориво 8.2л/100км за 6700 км
Това от колко тежка кола и какъв мотор? Това бензин или газ? Колата хибрид ли е? :D
Среднната скорост.. 80% от времето 80км/ч, градско 20% с 30.. > 80+30=110 > 110/2 > 55км/ч
Среден разход: 80% извън градско - 6,5/100 + 20% градско 9,5/100 > 6.5+9.5 = 16 /2 > 8/100
:hmm:

Сравни 1:1 кола с кола. Например(понеже ги оглеждам по някаква причина :amii: ) с3 пикасо. Еднакво тегло, челно съпротивление и т.н.

1.6-VT-120к.с , и 1.6 HDI -110hp. Ускорение 0-100 около 11те секунди.

HDI - 270 Nm/1750 rpm. - Petrol 160 Nm/4250 rpm.
5.5 l/100 km - 9.0 l/100 км - град
4.1 l/100 km - 4.9 l/100 км - магистрала
4.6 l/100 km - 6.4 l/100 km - смесен

При нормално каране около 2000-2100, дизела има 68% повече тяга при над 2 пъти по-ниски обороти.. :amii: Просто числа..
И все пак.. аз също предпочитам бензина. :oops: Еле па като покарах скоро едно А4 TFSI 1.8 ... ми колата хем върви хем не гори чак толкова.. :amii:

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2940
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 18 ное 2018, 13:14

Е тва мнение трябва да се стикне най-отгоре в тунинг темата :evala:
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4513
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 18 ное 2018, 15:34

longgo написа:
18 ное 2018, 12:45
ivo-zx написа:
13 ное 2018, 12:04
/ОффТ
Ех тия дизели дето имали ускорение... Аз съм със средна скорост 41км/ч (80% градско) и среден разход на гориво 8.2л/100км за 6700 км
Това от колко тежка кола и какъв мотор? Това бензин или газ? Колата хибрид ли е? :D
Среднната скорост.. 80% от времето 80км/ч, градско 20% с 30.. > 80+30=110 > 110/2 > 55км/ч
Среден разход: 80% извън градско - 6,5/100 + 20% градско 9,5/100 > 6.5+9.5 = 16 /2 > 8/100
:hmm:
Колата е Пикасото от профила. 1.6/110 коня/бензин Живея в Хаджи Димитър, а работя в Горубляне.
40 км "градско" отиване и връщане.
1. бул. Владимир Вазов: 3/4 светофара на които трябва да свалиш на 20 км/ч докато светне зелено иначе 70-90.
2. Ботевградско шосе: един пешеходен светофар на който се спира веднъж или два пъти месечно. 70-90 км/ч. Общо взето гледам в градски условия да не ме хванат с над 30км/ч отгоре.
3. Околовръстен път: 90 - 125, типично около 105.
4. Цариградско шосе: около 80км/ч
=======================================
20км/20мин в едната посока. :)
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2816
Регистриран: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997, 2 броя
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от lendo » 26 ное 2018, 17:30

:offtopic: Темата май малко се разми, ама да спомогна и аз малко по въпроса :bigsmile:
По този маршрут шофирам всеки ден след като оставя жената в нейният офис и по него служебната 2.0 ТДИ шкода дава 4.8-5.2 вече втора година и то след като я "чипосах", нищо че е служебна.

Но честно казано не съм очаквал 2.0 ТДИ с заводски 150 животни, да има такава промяна във вървежа само след "чипосване". Определено по мое мнение си заслужава много. Реакцията при подаване на газ е направо мигновенна, въпреки, че е дизел. Но е факт, че това е кола нова от магазина разработена от мен и в момента на 52 000 км.
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост