ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

проблем с "фалшиво" прегряване

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass


Автор на темата
icebarbie
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 08 юни 2019, 17:12
Пол: жена
Кара: c3 benzin

проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от icebarbie » 08 юни 2019, 17:58

Здравейте. Включвам се с моят проблем, на който вече доста време не намирам решение. Колата е Ц3 1.4 бензин 2002 г. 54 KW. Проблемът е, че изведнъж ( често се случва в градски условия и задръствания ) индикаторът за температурата светва до червено...и така около 4о секунди след което отново пада на 3 чертички. Преди това го правеше само на парно, но сега го прави и на пуснат климатик. Сменен е температурен датчик, диагностицирана и изчистена от грешки,но...никой не знае какъв е проблема, а майсторите "вдигат" ръце...Дали тук някой може да ми помогне с идеи???

Потребителски аватар

XUD9
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от XUD9 » 12 юни 2019, 00:17

С колко крака е сензорът за температура? Два?

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 12 юни 2019, 01:49

Много е вероятно температурата да се качва в червеното. Възможно е бавната степен на перката да не работи. Най-бързо ще стана като се включи "Лексия" и да се тества вентилатора на двете степени. Иначе би трябвало като се включи климатика перката да тръгне, но не е много сигурно. Ако перката почне да се върти като се включи климатика, значи няма проблем от вентилатора със сигурност, но ако не се завърти може и да няма проблем.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

XUD9
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от XUD9 » 12 юни 2019, 15:22

Колега Иво, двигателите не загряват и изстиват в рамките на няколко секунди. Lexia-та също няма да покаже нищо.

Проблемът е електрически. Всеки който знае как се проверява уред за температура ще го потвърди. Някъде кабелът към сензора е протрит и опира на маса (при сензор с едно краче) , или двата кабела се допират (при сензор с две крачета) . Трудно откриваемо, трудоемко и затова на никой не му се занимава. А и масово по сервизите не се влага мисъл...

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 12 юни 2019, 15:36

Това от къде го научи? Изстиват и още как. Ето ти запис на температура:
Screenshot_2019-06-12-15-34-39-615_com.ovz.carscanner.png
Ето още един запис дето се вижда по-ясно:
Screenshot_2019-06-12-15-42-53-748_com.ovz.carscanner.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

XUD9
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от XUD9 » 12 юни 2019, 18:12

Прочетох го в бг мама и ми се стори интересно :)

А сега сериозно - графиките ти само потвърждават това което написах. От тях се вижда колебание от средно около 10 градуса, което е нормално. Виж какво е написал колегата. От нормална температура - изведнъж отива в лютеницата и пали предупреждението, което е скок от 80-90 градуса до 120. Айде замисли се как става и дали е възможно физически. И след това след едва няколко секунди, ей така пак пада на нормална температура - изведнъж сваля 20-30 градуса.

След това си задай въпроса защо малките двигатели имат малък воден радиатор, а големите голям и защо малките двигатели не са също с голям радиатор. Дали от икономия на средства? Оставам те да си отговориш сам.

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 88
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от mstef » 12 юни 2019, 19:37

Проблемът е както казаха или окъсяваш кабел на датчика или нещо се ебава в самото табло (едва ли, но може да се пробва с друго)- самият датчик засичащ градусите щом в 99% от времето показва стабилни данни си е ОК
ivo-zx написа:
12 юни 2019, 15:36

Ето още един запис дето се вижда по-ясно:
Screenshot_2019-06-12-15-42-53-748_com.ovz.carscanner.png
Що не вземеш следващият път докато засичаш температурата с програмката да ни направиш и едно клипче как се държи стрелката ти на таблото- дано тогава схванеш какъв му е проблемът на човека...
Жокер- има коли при които в диапазона от 82-83 до 103-105 стрелката на таблото стои надървена вертикално (или хоризонтално, или в което и да е стабилно положение според кефа на дизайнера рисувал таблото) и отклоненията са почти незабележими, не знам дали се мести и с милиметър. Гарантирано същото е и при нашите Ситроени- диапазона от градуси сигурно е различен, но принципа е същият. Идеята е простичка- шофьора да не се стресира ненужно от постоянните колебания които си показал и да си знае просто кога е студена колата, кога е ОК и кога да се плаши основателно...
Жокер 2- новите коли масово нямат стрелка за температурата- що ли? Някои (не всички) имат индикатор тип "синя лампичка" докато загрее колата (до към 40-45градуса) и после си караш в пълно неведение- молиш се само да не светне червената лампа за прегрял чайник и толкова.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 12 юни 2019, 20:11

Това е температурата която "вижда" BSI за да включва перките. Не ми говорете за програми, не ги разбирате тези работи - това работя от 1990-та година, но първата ми работа беше в бригада за ремонт на камиони и автобуси. И мотокари съм правил две години в завод "Средец". Когато тръгне перката премерете температурата на изхода на радиатора. Просто информативно. Малкият кръг на двигателя 1.4 е 14мм а големият 30мм. Ако знаете как, може да сметнете какво е съпротивлението при отворен и затворен термостат и как така температурата пада.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

XUD9
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от XUD9 » 12 юни 2019, 20:44

Ти го каза колега - "премерете температурата на входа и изхода на радиатора" :)

Отговори ми на два въпроса. Не се заяждам.
1. Според теб разликата между входа и изхода на радиатора е 20-30 градуса, така ли?
2. Температурата може да скочи ЗА СЕКУНДА от 80 до 120 градуса и за под минута да падне пак до 80?

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 12 юни 2019, 21:34

Температурата се качва над 110 градуса сравнително бавно, но след като се включи вентилатора пада много рязко. Ако има изгорял резистор например, се включва направо високата скорост и температурата пада рязко след като се е качила доста високо. На бензиновите двигатели с климатик системата е "non fric" датчика е един и се управлява от контролера за климатика. ECU-то и BSI-то получават температурата и сигнала за лампата от контролера на климатика. BSI след това по VAN шината като бърз пакет изпраща периодично температурата, от там пък я чете дисплея. Каквото четем през диагностиката това знае и дисплея и бси и еку за температурата, а не някакви бълнувания за стрелки и пр.
There are two types of air conditioning management, depending on the engine:

Type C: the engine management ECU does not control the engine cooling. The
engine ECU is called "non FRIC". The coolant temperature warning signal is sent
to the BSI by the air conditioning management unit.

Type D: the engine management ECU controls the engine cooling. The engine
ECU is called "FRIC". The coolant temperature warning signal is sent to the BSI by
the engine management ECU.
temp1.jpg
temp2.jpg
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

XUD9
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от XUD9 » 12 юни 2019, 22:39

Ето, казваш че температурата се качва "сравнително бавно" . Да, така е. Виж какво пише обаче колегата в първия пост: от нормална температура (80-90 градуса) , изведнъж скача на 120 градуса. Как става това тогава?

Като човек ремонтирал какво ли не през годините знаеш как се проверява дали работи уред за температура. Е точно това се случва и тук.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 12 юни 2019, 23:14

Като не знаете не се обаждайте. :) Няма стрелка, има светодиоди които се настройват с Лексия на каква температура да се палят. Червеният светва внезапно. Точка.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

XUD9
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от XUD9 » 12 юни 2019, 23:54

Да, много са малко хората в света дето са виждали DiagBox през живота си. Някои даже са работили с такъв уред! Само че в конкретния случай е безполезен и няма да покаже абсолютно нищо, защото проблемът е "механичен" .

Съжалих, че отворих форума след 5-6 години, наистина :)

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 88
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от mstef » 13 юни 2019, 06:45

ivo-zx написа:
12 юни 2019, 20:11
... Не ми говорете за програми, не ги разбирате тези работи - това работя от 1990-та година....
ivo-zx написа:
12 юни 2019, 23:14
Като не знаете не се обаждайте. :) Няма стрелка, има светодиоди които се настройват с Лексия на каква температура да се палят. Червеният светва внезапно. Точка.
Много държа да ми кажеш къде работиш за да информирам всичките си познати да заобикалят жалкият ви сервиз и да информирам шефчето ти, че е назначил поредният калпав работник който следва да уволни веднага...
Понеже си голям разбирач предлагам човека да ти докара колата и ти да му отстраниш проблема- понеже дефекта се появява когато си иска ще изчакаме 1 месец за отзиви. Ако дефектът е каквото ще да е освен окъсяващи жици аз ще възстановя парите за ремонта, но когато дефектът се окаже точно механичен проблем по жиците ти връщаш парите на човека и заявяваш публично тук, че си поредният некадърен майстор с голяма уста и малко знания...

Срамно е да си дърт почти на мумия, да имаш 30г. опит, да си почнал от допотопни и прости мотори (би следвало да можеш да разглобиш и сглобиш карбуратор без да питаш гугъл кое какво е) и като ти кажат "датчик Х скача рязко на максимум и 3 сек. по-късно се връща в нормално положение" да ми търсиш проблем различен от механичен по жиците

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 13 юни 2019, 08:40

А бе разбивачи, не работя в сервиз. Новите C3 нямат стрелка за водата, само лампа за прегряване, старите имат светодиоди, като последният е червен. Лампата и светодиодите се палят рязко точно на температурата, която можеш да промениш с Лексия за всеки светодиод индивидуално. Можеш да измериш температурата плавно през ОБД2 или Лексия и тогава да кажеш как скача. Такова нещо не се указва във въпроса.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 153
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ilian.kirov » 13 юни 2019, 11:12

Колеги, ivo-zx не отрича вашето предположение за проблема а добавя и своето виждане :wink:

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 88
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от mstef » 19 юни 2019, 20:13

Ти явно четеш някаква друга тема и си объркал къде си пускаш коментара... Да припомня как се изразява човека:

- "Не ми говорете за програми, не ги разбирате тези работи"
- "Като не знаете не се обаждайте."

Това ако за теб е "добавя и своето виждане" за всички останали е нещо съвсем друго и човекът получава подобаващо отношение- сипва му се с големият черпак.


ПС: Питах 4 човека имащи нужните знания за проблема и на всички първото им мнение беше "някоя жица окъсява"

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 19 юни 2019, 20:51

Питах шест човека дали руската рулетка е безопасна? Всички без един отговориха положително.

PP. Айде сега капут сплескан, ти и всичките ти специалисти да скочите в морето с по един камък на шията! Ако прекъсне или даде накъсо датчика, ще свети само най-долният диод.
coolant.jpg
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Vandan
 
 
Мнения: 763
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от Vandan » 20 юни 2019, 09:25

Няма да е лошо, всички да успокоите малко тона и изразните средства...

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4530
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с "фалшиво" прегряване

Мнение от ivo-zx » 20 юни 2019, 09:43

Каквото повикало ...
Срамно е да си дърт почти на мумия, да имаш 30г. опит, да си почнал от допотопни и прости мотори ...
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта