ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Роботизирана скоростна кутия принцип и скрити възможности

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1448
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Роботизирана скоростна кутия принцип и скрити възможности

Мнение от niki721220 » 16 мар 2010, 19:24

Пускам темата защото доста хора бъркат- ръчната електроннорегулируема шест степенна самообучаваща се секвенциална скоросттна кутия /горе долу май това е пълното и име / на група PSA , с автоматична скоростна кутия.
Искам за удобство на колегите да споделя всичките си скромни знания придобити от практиката ми и прочетеното .
Разликата между двете е огромна - роботизираната си има съединител и си е обикновенна скоростна кутия , която има хидравличен блок, които превключва скоростите и натиска съединителя вместо водача , като се управлява от електронна система - компютърен модул .
Автоматичната няма съединител и работи на други принцип свързан с голямо количество масло в нея .
Ето най кратката и добре подредена статия относно принципа на деиствие на кутията но за съжаление на руски http://www.308.ru/gearboxegs6.php които иска да се запознае подробно . В статията има и сравнение на тази кутия с подобни на други марки .

Едва ли собствениците на автомобили с такава ск. кутия знаят някой хитрини при използването им .
1. Например при превключване с лостчетата под волана на какъвто и да е модел , когато е на автоматичен режим скоростната кутия превключва все едно , че е активиран спортен режим- демек скъсява целия процес по превключване на друга предевка , като намаля времето от 1.30 сек. на 0.65сек./приблизително/.След няколко секунди ако не се подаде друга команда с лостчетата си минава отново на комфортна функция или по дълго и плаво превключване на предавките .
2. С4 Пикасо и Гранд пикасо например нямат копче за режим спорт , който се активира когато се постави лоста в режим - М /ръчно превклюмване на скоростите / или щом си на М караш на режим спорт искаш или не. Това е заложено в софтеура на управляващия компютърен модул .
3.С тази кутия може да се тръгне и на втора направо от място :amii: /колкото и да звучи абсурдно днес го пробвах / предвидено е за екстрени ситуации . 1. Включваш на ръчен режим положение М, 2. Натискаш педала съединител /спирачка 3.Натискаш лоста за превключване на по горна предавка еднократно и чудо включва се втора 4. натискаш леко газта и колата си тръгва .
4.Доста важен е и самия процес на самообучение и адаптация на самата кутия , към шофьора , при управление на автоматичен режим . По стандарт и заводски настроики кутията превключва скоростите в автоматичен режим при по високи обороти около 2800 примерно и нагоре , което мен въобще не ме устройва . За това обучението за включване на по ниски обороти става , като:
докато управляваш на автоматичен режим с лостчетата под волана превключваш ръчно скоростите на определени обороти - аз примерно карах така, като на 2000 оборта ги превключвах около половин час градско и от тогава на 2000 оборота ми скача на горна предавка / трябва обаче да не се натиска много силно педала/.
Когато колата /двигателя / не е загрял достатъчно превключва особенно от първа на втора на малко по високи обороти от възприетите при обучението .
Това е което знам за сега - със сигурност ще е полезно за колегите . Темата остава отворена всеки , който знае нещо и може да е полезно нека пише .
Само не знам дали е за този форум :oops: .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

shamanec
 
 
Мнения: 1506
Регистриран: 01 май 2009, 22:37
Пол: мъж
Кара: Volvo S40, 2.0D, 163hp
Местоположение: София

Мнение от shamanec » 18 мар 2010, 00:44

Забрави да добавиш, че тази скоростна кутия за разлика от автоматика се отличава с висока икономичност, понякога по-икономична даже от нормалната ръчна. Бързата смяна натоварва повече съединителя, но пък пести гориво и повишава значително комфорта.

В тежкотоварния превоз (така наречените ТИР-ове) тази скоростна кутия е най-масово използваната, тъй като шофьора не се разсейва и пести гориво. Най-добри в това са Волво с кутията си I-Shift.


C2bubata
 
 
Мнения: 1017
Регистриран: 28 авг 2008, 12:13
Кара: C2/1,4hdi TLC120 Chrysler Convertible и други

Мнение от C2bubata » 18 мар 2010, 10:15

Аз да добавя ли думата: МЕЧТА

Потребителски аватар

Georgi Nedelchev
 
 
Мнения: 2350
Регистриран: 22 яну 2008, 13:33
Кара: ZX
Местоположение: Русе

Мнение от Georgi Nedelchev » 18 мар 2010, 10:18

Кутията е много добра! Но има какво още да се желае от нея - реакция и плавност при смяна на предавка. Същият тип кутии, само че с двоен съединител вече наистина са перфектни :mrgreen:

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1448
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от niki721220 » 18 мар 2010, 10:31

Така е найстина е най икономичния вариант откъм разход на гориво. Не съм съгласен за по голямото натоварване дори мисля че го намалява , тъй като преди да зацепи съединителя електрониката изравнява оборотите на двигателя и тези на скростната кутия с алгоритъм съедиител + маховик = еднакви скорости = натоварване минимално .
Но найстина в руските форуми има много отзиви за смяна на съединителя в периода 30000-60000 км. но на бензиновите модели . Моето лично мнение , като им чета оплакванията специално на руснаците е , че нещо софтуера не им е ъпдеитван редовно при обслужването .Защото имаше някаква задължителна смяна на софтуера по едно време точно паради неточната работа на компютъра /на кутията / в процеса на зацепване на съединителя и неговото по продължително приплъзване , съпроводен от неприятно лашкане на колата и бързото му износване . Мисля се сменяше и софтуера на двигателя -1.6 ХДИ по този повод. Моята за сега е на 38000км и всичко е нормално дори съм много доволен от скороста на превключване , особенно на спорт/ръчен режим . . :drive:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


gto
 
 
Мнения: 588
Регистриран: 21 яну 2008, 00:51
Кара: Xantia II 2.0 16V XA, СкСК
Местоположение: София

Мнение от gto » 18 мар 2010, 11:10

Покарах едно Мицубиши с такава кутия и честно казано останах доста разочарован от логиката, по която сменя предавките. Вероятно наистина трябва да се адаптира, а аз го покарах няколко часа. Отделно съединителят НЕ Е гаранционен.
Сега покарвам едно CVT+M и там е съвсем друга работа. За мен това е бъдещето.


VK
 
 
Мнения: 948
Регистриран: 09 яну 2006, 20:08
Кара: Citroen ZX 1.9 d

Мнение от VK » 30 окт 2018, 17:48

повдигам тази тема от 2010 г., която мисля че сега е още по-важна и с времето има все повече коли с такава скоростна кутия. Та нека колеги с такава кутия да споделят отзиви. И аз сега гледам една кола от 2012 г , с такава кутия /BMP6/, та се чудя.


bigdodo
 
 
Мнения: 438
Регистриран: 30 яну 2006, 21:45
Кара: ше ЗАЗ 966/ЛАДА 2105/Xantia 1,8i,16v,SX,реколта 99,сега кара Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI Exclusive,BVP 2009год.
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от bigdodo » 08 ное 2018, 22:07

Да не дърпам дявола за опашката,но моята е на 180 000 км и не е сменяна.Работи си така,както си работи от първия ден/колата беше на 28 000км като я взех/.Не съм правил ъпдейт.Има неща които ме дразнят,но щом работи-не пипам.Това ми е принцип.По скоро разминаване между поведението на кутията и стила на каране е проблема.Между другото не съм чел тема за смяна на кутията,за проблеми при смяната и за цени/което не значи че няма във форума/.
Когато караш Citroen,сякаш летиш на Concorde!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост