ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Горивна помпа-казус след смяна

Производство: (1986-1998)
Потребителски аватар

Автор на темата
iko
Редовен
Мнения: 96
Регистриран: 27 ное 2005, 00:41
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDI 2004г.
Местоположение: Ruse
Контакти:

Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от iko » 06 юли 2013, 13:29

Привет колеги
Проблемите започнаха във вторник. Ще тръгвам за работа, сядам в колата и паля. Тръгвам да потеглям,двигателя взе да прекъсва и угасна. Неколкократни проби за запалване, но без резултат. Оставих колата пред нас и поръчах на мой познат, който се занимава с електриките по автомобилите да провери за какво иде реч.Привечер ми звъни и казва, че няма проблеми. Колата запалила, пробвал я няколко пъти из квартала и никакви проблеми. :skratch: ха сега де, не ми се бе случвало до сега. Идвам си вечерта от работа по тъмно и решавам да пробвам дали ще запали преди да съм влезнал в нас. Докато завъртях ключа и запали. Форсиране неколкократно и никакви проблеми- реже се та ще литне.
Идва и хубавата слънчева сряда. Час преди да тръгна за работа, решавам да сляза и да я пробвам за всеки случай. Стартира без проблеми, но работи само около 20 секунди.Започна да прекъсва и угасна. Неколкократни проби за стартиране но безуспешни. Следва отново разговор с моя познат майстор. След обяд ми звъни и каза,че не подава гориво до карбуратора а помпата уж върти. Купува ето тази:http://www.elinexltd.eu/search.php?phrase=815012 и подменя старата. Колата запалила и нямало проблеми след неколкократни проби пак из квартала. До тук всичко ок.
Да обаче на мен не ми харесва как се държи колата. Сядам и стартирам мотора и всичко е ок- нормални обороти, няма да прекъсне. Включвам на 1-ва и потеглям. Моторът започва да работи неравномерно(все едно не работи на всички цилиндри), подавам газ и забива муцуната. Отпускам малко газта и аха аха да заработи нормално.Включвам на 2-ра и подавам газ и пак забива муцуната. Все едно навън е -20 градуса и потеглям веднага след стартиране на мотора.
Проблемът изчезна когато загря към 60-65 градуса по мое усмотрение, тъй като няма датчик за температура от който да разбера точно колко градуса е охлаждащата течност.
Изминах след това 50-60 км градско и никакви проблеми. Днес пак ще пробвам как се държи преди да позагрее мотора.
Такива проблеми преди смяната на помпата не съм имал никога!
Приемам всякакви идеи и мнения от какво може да е. Все някой от Вас може да се е сблъсквал с подобен проблем.
И накрая да не забравя модела да кажа: AX 1.1i 93

След ровичкане в нета, се оказа че линка който съм дал по горе не е на помпата която е сложена.
Намерих точния модел: http://www.meat-doria.com/en/product_meat/76509/1798
По каталог я дават за Опел и налягане 0.76 бара, а за Ситроен по каталог дават друг модел който е с 1.1 бара.
Ето я и нея:http://www.meat-doria.com/en/product_meat/76507/11172
Всичко това ме кара да си мисля, че има недостиг на гориво когато двигателя е студен и е включен смукача.
Възможно ли е да съм на прав път?


makedoneca1968
 
 
Мнения: 549
Регистриран: 06 яну 2010, 21:25
Пол: мъж
Кара: Kar
Местоположение: BG.

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от makedoneca1968 » 07 юли 2013, 19:39

Колегa не сaмо си нa прaв път но тaзи помпa където е сложенa е зa кaрбурaтор , a нa теб ти трябвa другaтa. Колегa Метa Дория сa китaйски но рaботят много добре,a нa мaйсторa му кaжи че първо се чете и после се копувa и монтирa. С поздрaви Мaкедонецa1968. :drink:
Човешкия мозък има една хубава функция да мисли и расъждава но не всеки я притежава.
Мисленето е сложен процес и не се отдава на всеки.

Потребителски аватар

porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от porsche_power » 07 юли 2013, 20:44

А горивния филтър скоро сменял ли си?

Потребителски аватар

Автор на темата
iko
Редовен
Мнения: 96
Регистриран: 27 ное 2005, 00:41
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDI 2004г.
Местоположение: Ruse
Контакти:

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от iko » 07 юли 2013, 22:38

Да сменен е последно като сменях маслото.
Явно ще трябва да я сменя отново с тази която я дават 1.1 бара.
Иначе в интерес на истината, на извънградско се държи прилично. Единственото, което ми направи впечатление днес е, че когато върна газта, когато съм на предавка и натисна педала рязко, първо придръпва и тогава ускорява. Подам ли плавно газ, няма проблеми.
Във всички случай ще има смяна отново. А до тогава ще трябва да внимавам с изпреварванията!
Благодаря колеги!!!

Потребителски аватар

bili
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 16 мар 2012, 18:07
Пол: мъж
Кара: citroen saxo 1.5d
Местоположение: sofia

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от bili » 07 юли 2013, 23:39

Колега,на стария ми автомобил имаше същия проблем и се оказа че един от маркучите от времето се беше напукал и от там течеше бензин.Може и при теб да е тръгнал и при нормално каране да не тече много,но когато и дадеш газ да губи от бензина.

Потребителски аватар

porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от porsche_power » 08 юли 2013, 00:35

Диагностицирай мотора по цвета на свещите. Ако са черни работи на богата смес. Ако са бели на бедна. При богата може и да е температурен датчик.

Потребителски аватар

Автор на темата
iko
Редовен
Мнения: 96
Регистриран: 27 ное 2005, 00:41
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDI 2004г.
Местоположение: Ruse
Контакти:

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от iko » 08 юли 2013, 09:07

И това ще погледна колега въпреки, че комшията (майстора) каза че е погледнал и тях за всеки случай. Това ще е случай 1:1000, да се смени помпата и то не подходяща според мен за модела автомобил, и след това да се окаже, че има проблем и с температурния датчик. Вчера докато бях на село се сетих да погледна старата помпа. На нея пише че е 1.2 бара даже.
Въпреки всичко обаче, ще погледна лично свещите. За човек който за 9г. не е имал проблеми със стартирането и ел.инсталацията, а и неразбиращ от електроника, се съобразявам с всяко едно мнение.
Поздрави и благодаря за отделеното време!

Потребителски аватар

porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от porsche_power » 08 юли 2013, 13:23

Е понеже си писал, че на топла кола няма проблем, на мен ми правеше подобни мизерий на студена докато не смених датчика. Поздрави. Не казвам да го смениш задължително. Консултирай се и с друг човек, замерете съпротивлението на студена кола и така. Помпата много ли се чува като работи (старата) тя има цедка също да не тя да е запушена?

Сега като се сещам има и един регулатор на налягане на моното, които има една мембранка. Е тая мембранка като се удърви и прави пак такива мизерий. Това на един приятел с АХ при него това беше проблема. Това се сещам засега.

Потребителски аватар

Автор на темата
iko
Редовен
Мнения: 96
Регистриран: 27 ное 2005, 00:41
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDI 2004г.
Местоположение: Ruse
Контакти:

Re: Горивна помпа-казус след смяна

Мнение от iko » 09 юли 2013, 10:20

Цедката за която казваш- едно фино и кръгло филтърче . Ако е същото- сменено е и то, а по старото няма никакви мизерии. Направо като ново.
А тоя регулатор даже не знам къде се намира.
За теч на гориво от някой маркуч както е споменал колегата bili- не няма. Маркучите са доста читави.
Ще се поровичкам пак през почивния ден (в неделя по всяка вероятност) защото през седмицата не остава време.
Поздрави и :drink:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “AX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост