ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Синтез на АХ със 106 Rallye

Производство: (1986-1998)

Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Синтез на АХ със 106 Rallye

Мнение от profi_bg » 01 сеп 2011, 22:11

В търсенето на по-мощен вариант от тези 1124 куб см се реших да кръстосам стария АХ с вътрешностите на едно 106 rallye. Постепенно ще добавям снимки и описание, както и полезно инфо.


Astra_1.7

Мнение от Astra_1.7 » 04 сеп 2011, 10:12

По добре Саксо..

Потребителски аватар

Durchov
 
 
Мнения: 946
Регистриран: 07 ное 2009, 14:04
Кара: Citroen C5 II 2.0 HDI 100kw , Citroen ZX 1.9 TD,

Мнение от Durchov » 04 сеп 2011, 14:40

Та те са еднакви, какво значение има.


Astra_1.7

Мнение от Astra_1.7 » 04 сеп 2011, 21:56

Разлика че ако вземе електроника от пежо,буксите са други и ще се види в филм.


Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Мнение от profi_bg » 10 сеп 2011, 10:28

Благодаря за коментарите. Всъщност колата ще я съблека до голо. Инсталацията изцяло ще е от пежото. Вчера се хванах да изпера мокета от ралито, че после ще отиде в ситрото.

Изображение

Изображение

Изображение

Препарата за почистването е същия, който се използва за почистване с торнадо. Действа много бързо и мръсотията излизащя с пяната я засмуквах с прахусмукачката. Така боклуците не се набиват навътре в мокета.

Дайте съвет кои джанти да избера за колата:


Изображение

Изображение

Изображение

Сивата е спийдлан от 205 gti 5,5 цола, а златната е BSA 6 цола. За нея имам притеснения дали ще се събере в задните калници?!


Astra_1.7

Мнение от Astra_1.7 » 11 сеп 2011, 08:44

АКо продаваш зладните давай насам :bigsmile:


Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Мнение от profi_bg » 11 сеп 2011, 09:02

Днес направих сравнение на теглото на гумите и джантите. Спийдлайна е 7,9 кг. Очаквах да е по-лека и тя е от съответната стоманена 14-ка. С гума 16/56/14 N01 е 14 кг, толкова е и с обикновена йокохама 175/65/14. Изненадах се от клебера същия размер като йокото - 13.3 кг. Гуми + джанти на овтомобила - 155/70/13 са 11.9 кг в зимнен вариант. Само гума, лятна е 4.9 кг. BSA-то не са мерени, но са доста по-леки от спийдлайна. Четох че ги правели в Турция, въпреки че фирмата е малайзиска. Тук има списък с теглата на разни джанти: http://wheelweights.net/

Потребителски аватар

Durchov
 
 
Мнения: 946
Регистриран: 07 ное 2009, 14:04
Кара: Citroen C5 II 2.0 HDI 100kw , Citroen ZX 1.9 TD,

Мнение от Durchov » 12 сеп 2011, 17:38

Златистите джанти сложи, по-хубави са..Защо не сложиш и малко по-широчки гуми.Поне 185 и малко по-ниски, иначе колата ще стане като джип.


Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Мнение от profi_bg » 06 ное 2011, 19:10

Има един проблем с по-широките гуми. Бих искал наистина обаче ширината на задния подкалник е малка - 180-190 мм и не може да се събере по-широка гума... :( Засега това е комплекта, но ми трябва още една гума 16/57/14 за асфалт.
Изображение

Ту са вече и новите седалки. След дълго търсене и посъветване с този-онзи реших от Сааб 9-5 да взема, пък да видим как ще ги пасвам вътре. Сегашната шофьорска от 106 ралито ще ми остане свободна.

Изображение

Старото водно съединение между радиатора и термостата беше скъсано. Намерих от 106 рали S1. Има малко разлика ама мисля ще пасне.

Изображение

Изображение

Засега взех едни нови KYB за предни амортисьори, пък по-натам ще се търсят регулируеми.

Изображение

..::[ Редакция (28 Сеп 2011, 08:39)

Тъкмо преди почивката се оказа, че имам скъсан маншон на външно каре... и така дойде ред да прехвърля макферсон от пежото. Полуоската от 106-цата е с по-усилени карета. Има разлика и в дължината на шлиците. Пружините от 106 рали са с по-голям диаметър и по-твърди. Затова реших направо прехвърлих чашките от единия на другия макферсон и оставих оригиналните пружини на АХ-а.
Изображение
Гумата засега е 14-ка.
Изображение
Оказа се че при пълен десен опира отвътре. Сложих фланец 5мм и сега е на границата.
Изображение
Явно трябва още 1-2мм. Поне с тази гума е така.
Изображение

..::[ Редакция (06 Ное 2011, 20:08)

Нещо напоследък не остава време. Разглобяването продължава, ама изкочиха неприятни изненади.

Изображение

Изображение

Със слагането на предното окачване от пежото реших, че е време за нови джанти и гуми.

Изображение

Изображение

Изображение

Bridgestone Blizzak MZ03 165/50/15. Гума за сняг и лед. Оказа се, че е широка 175. Има кевларени шипове.
Джантите са от С5 с ЕТ18, алуминиеви по 4,7кг всяка. С гумата тежат заедно 13кг.

Преди се замислях дали да не върна спортните пружини, ама като се сетя само как друса по нашите любими пътища, реших да си я направя доколкото може по-комфортна. По начало задния мост няма стабилизираща щанга. Затова реших да прехвъря този от пежото /понеже има, а и заради дисковите спирачки/, но да запазя торсионите от ситроена. Те са по-меки и се надявам да запазя комфорта като се подобри стабилността. Ще ми остане един "по-спортен" мост без стабилизираща щанга с барабанни спирачки. Някой пробвал ли е досега и какво мислите вие?

Потребителски аватар

scape
 
 
Мнения: 528
Регистриран: 17 апр 2009, 20:40
Пол: мъж
Кара: Opel Signum 2.2DTI
Местоположение: Sofia

Мнение от scape » 20 ное 2011, 18:53

Готина става :bravo: иначе я снимай цялата отпред, отзад, да видим каква стойка ще има и т.н. Но иначе като сваляш и слагаш двигателя, направи повечко снимки да видим всичко, че ми е интересно как се сваля как се слага и т.н. :evala:


Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Мнение от profi_bg » 03 дек 2011, 18:41

Задължително! Сега се работи по задния мост, понеже ще е комбинация от двата - торсионите от АХ-а с моста с дисковете от ралито.

Потребителски аватар

nicko
The AX Doctor
Мнения: 1276
Регистриран: 25 юли 2005, 17:11
Кара: Mazda 323 BA 1.5 16v
Местоположение: Добрич/Пловдив
Контакти:

Мнение от nicko » 07 дек 2011, 13:56

Много, много, много интересно. Очаквам и аз още развитие. Интересно ми е да видя мотора вътре. Принципно би трябвало да влезе без никакъв проблем(предполагам е 8 клапановия 1.6), по-точно инсталацията ме интересува как ще се нареди в коша на АХ-а.

Задния мост според мен направо от 106-цата щеше да е добър вариант. Не е чак толкова твърд за да не вози, а за сметка на това колата е доста приятна в завоите с него.

Успех с начинанието, ще следя развитието. :drink:
Новата любов: Mazda 323 C/BA 1.5 16v (икономията е на почит)
Старата любов: Citroen AX 1.4 KDY(малолитражното карбураторно чудовище) Die you bloody GSI...
Спрете да чупите скоростните кутии на Saxo-тата!!!


Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Мнение от profi_bg » 23 юли 2013, 11:34

Здравейте колеги,

доста време имаше затишие при мен.

Изправих се пред един проблем. Задния мост го монтирах обаче с джантите - греда. Трябва да влязат по-навътре и нещо не мога да намеря подходящи 15-ки. Тези са алуминиеви от С5, сравнително леки но с ЕТ18 и ширина 6J. След като премерих се оказва, че най-сигурно е да е максимум 5,5J като трябва да с ЕТ между 35-45. Някой от вас дали има опит с подобно нещо и дали може да даде съвет?
Направих някои снимки. В момента моста е подпрян за да не опрат гумите.

Междувременно прехвърлих на другия предното окачване за да го използвам. Стои добре. Забравих - предните амортисьори са билщайн група Н. Бая твърди са но в завои колата е страхотна.


Потребителски аватар

Mironcho
 
 
Мнения: 555
Регистриран: 25 мар 2011, 14:32
Пол: мъж
Кара: караше -Citroen: SAXO 1.5D/'98г.
Местоположение: София

Мнение от Mironcho » 24 юли 2013, 14:09

:shock: Проекта е от 2011 и въпреки всичко не е прекъснат... записвам си за следене на темата :drink:

Потребителски аватар

M.Gruev
 
 
Мнения: 1012
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от M.Gruev » 24 юли 2013, 18:21

Интересен проект наистина. Защо просто не раздуеш малко калниците и така си решаваш проблема и с височината на окачването и с ширината на гумите. Отделно и колата ще придобие по-спортен вид.

Потребителски аватар

SoSo
 
 
Мнения: 1397
Регистриран: 20 юли 2009, 19:55
Пол: мъж
Кара: Peugeot 607 2.2 Hdi / Peugeot 406 Estate 2.0i 16V / Peugeot 306SL 1.9D / Peugeot 106 1.0 Mi / Citroen Jumpy 1.9 TD
Местоположение: Бургас / Стара Загора
Контакти:

Мнение от SoSo » 24 юли 2013, 18:28

profi_bg написа:... След като премерих се оказва, че най-сигурно е да е максимум 5,5J като трябва да с ЕТ между 35-45 ...
Огледай се за джанти от Форд. Те са с такива параметри.
Peugeot Fans Bulgaria

"Нещо от фолио" - един начин да си уникален!

Потребителски аватар

nicko
The AX Doctor
Мнения: 1276
Регистриран: 25 юли 2005, 17:11
Кара: Mazda 323 BA 1.5 16v
Местоположение: Добрич/Пловдив
Контакти:

Мнение от nicko » 01 авг 2013, 10:40

Лично мнение - режи калниците! Намираш първо едни подходящи пластмасови вежди с подходяща арка(голф 2 е най-лесния вариант май, трябва да премериш) и режеш калниците. Мисля, че ще изглежда много по-приятно от колкото със скосените.
Новата любов: Mazda 323 C/BA 1.5 16v (икономията е на почит)
Старата любов: Citroen AX 1.4 KDY(малолитражното карбураторно чудовище) Die you bloody GSI...
Спрете да чупите скоростните кутии на Saxo-тата!!!


Автор на темата
profi_bg
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 30 сеп 2009, 18:57
Пол: мъж
Кара: AX 4x4, "AX Rallye"
Контакти:

Мнение от profi_bg » 30 авг 2013, 10:09

Леле, нещо се въодушевих! http://www.youtube.com/watch?v=dFwbH9nBpZs

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “AX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост