ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Чукане метал в метал при загрял двигател

Производство: (1986-1998)
Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 06 окт 2009, 20:35

Колеги отскоро се появи едно чукане като при биелни лагери чукането звучи, но при потегляне не се увеличава, даже само на празен ход се чува и задължително като загрее двигателя. Докато е студен двигателя осезаемо работи по-добре, отсега казвам не е от ролка и не е от водна помпа(сменени са). Остава нещо по коляно мотовилковия механизъм или по клапаните. Чакам идеите ви колеги и давайте по активно, че тоя раздел за АХ умря съвсем :)

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от Tonin » 06 окт 2009, 22:44

Износен бутален болт. Започва да чука все едно е дизел двигателят.

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 07 окт 2009, 11:50

Бутален болт... преди 15 000 беше отварян двигателя за смяна на биелни лагери, тъй като чукаше подобно, но доста по-силно и при потегляне се увеличаваше. Заедно с отварянето на картера решихме да го разглобиме и отгоре двигателя, за да се застраховаме че не е и бутален болт. Буталните болтове си бяха запазени и нямаха грам луфт даже леко стегнати бяха. А според теб, колега, дали след биелните лагери не е ли възможно да са тръгнали сега например и основните :roll:

Потребителски аватар

mbb
 
 
Мнения: 980
Регистриран: 08 апр 2007, 16:36
Пол: мъж
Кара: ше АХ 1.1Mi ORGA 5300 сега XSARA 1.6i 16v Exclusive 2001 ORGA 8774
Местоположение: ВАРНА

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от mbb » 07 окт 2009, 16:36

Вероятно елепсовидно износване някъде по коляновия вал. :cry:
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да хваща мишки. Дън Сяо Пин
ВРЪХ1
ВРЪХ2

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 07 окт 2009, 21:54

Май нещо не ми се разправя да отварям двигатели... Идва следващият ми въпрос който е, има ли разлика в теглото между 1.4 и 1.1 двигателите като говоря за 1.4 75 коня, а не някакви модифицирани версий, ще се отрази ли това на полуоски съединител какъв е въртящия момент на 1.4-то и т.н Май ще го подменям че и масълце похарчва и така...

Потребителски аватар

mbb
 
 
Мнения: 980
Регистриран: 08 апр 2007, 16:36
Пол: мъж
Кара: ше АХ 1.1Mi ORGA 5300 сега XSARA 1.6i 16v Exclusive 2001 ORGA 8774
Местоположение: ВАРНА

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от mbb » 08 окт 2009, 11:07

Ако става дума за TU - серията няма проблем с тежестта и със смяната. разликата е само в диаметъра и хода на буталото. Ако е моноинжекжион (TU3M-1,1 съответно TU5M-1,4) трябва да се оправи и горивоподаването, защото е ясно, че 1.4 изисква малко повече гориво. Успех
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да хваща мишки. Дън Сяо Пин
ВРЪХ1
ВРЪХ2

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 08 окт 2009, 21:08

Колега а как мога да видя какъв е модела имам само табелка, че пише HDZ. Тези мотори с ХДЗ ТУ ли са? И като цяло 1.4 моторите по-здрави ли са от от 1.1 ? :roll: А да не забравя да питам също така от 106 Моторите еднакво ли се куплират със скоростите както при АХ-овете?

Потребителски аватар

nicko
The AX Doctor
Мнения: 1180
Регистриран: 25 юли 2005, 17:11
Кара: Mazda 323 BA 1.5 16v
Местоположение: Добрич/Пловдив
Контакти:

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от nicko » 08 окт 2009, 23:20

Всичко си пасва както си искаш по ТУ моторите. 106, АХ, ЗХ, 205, 309, 306, 405, на всички тях(и доста други) има версии с ТУ мотори, като на АХ и 106 всички мотори са ТУ. Твоят специално ХДЗ е ТУ-1М и е 60 кончета. Смяната то 1.1 на 1.4 не е никак трудна. Препоръчвам ти и смяна на скоростната кутия, понеже диференциала на кутиите от 1.4 и дизелите е малко по-солиден от този на 1.1 до колкото знам. Освен това една реактивна щанга не е лошо да се сложи. Та май си е това, останалото си е върпос на време и труд. Ако имаш проблем с инжекционите винаги можеш да минеш на карбуратор и да си улесниш работата многократно. Като цяло интервенцията отнема 2 дни при горе-долу прилични познания.
Новата любов: Mazda 323 C/BA 1.5 16v (икономията е на почит)
Старата любов: Citroen AX 1.4 KDY(малолитражното карбураторно чудовище) Die you bloody GSI...
Спрете да чупите скоростните кутии на Saxo-тата!!!


lubitel
 
 
Мнения: 966
Регистриран: 16 май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от lubitel » 08 окт 2009, 23:31

HDZ съответства на TU 1M. Гамата на TU включва 1.0, 1.1, 1.4 и 1.6 еднотипни двигатели и е трудно да се каже кой е по-по-най :) .
Няма проблем с куплирането на двигатели Пежо и Ситроен...
П.П. nicko ме е изпреварил....
П.П.П. Относно шумовете по двигателя е желателно да се чуе мнението на специалист, който се занимава само с френски ДВГ. TU имат характерно причукване при подаване на "газ", на загрял двигател....
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 09 окт 2009, 00:14

Ха, е то е доста по силно при празен ход, :( Nicko то и сега съм си с карбуратор от панда, но си мисля че той няма да може да захрани 1.4 тъй като е от 1.0 даже може и от по-малък да е.Ти как мислиш ще може ли да захрани 1.4 според мен ще го спъне.


Още един въпрос колеги. Охладителния радиатор на 1.1-то мога ли да го ползвам на 1.4 или на 1.4 е с по голям ?

Потребителски аватар

nicko
The AX Doctor
Мнения: 1180
Регистриран: 25 юли 2005, 17:11
Кара: Mazda 323 BA 1.5 16v
Местоположение: Добрич/Пловдив
Контакти:

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от nicko » 09 окт 2009, 22:20

От панда гаранция не става, пробвах с карб от уно 1.1 и му идваше малък. От пежо 305 1.6 ползвах аз, идваше идеален(малък разход и добър вървеж). Т.е. на практика му трябва нещо от 1.4 или 1.6, според мен от 1.6. Модифициран руски карб(малко не им идва захващането и искат 1-2 дена настройване) също е възможно да се ползва(справка клипа от подписа ми с кадета), ама разхода е... :ti ma prebi:

За радиатора - мисля, че са еднакви, но все пак сравни с някой колега с 1.4(не съм обръщал особено внимание на размера на радиаторите).

П.С. Ако решиш да търсиш кутия, драсни ми едно ЛС.
Новата любов: Mazda 323 C/BA 1.5 16v (икономията е на почит)
Старата любов: Citroen AX 1.4 KDY(малолитражното карбураторно чудовище) Die you bloody GSI...
Спрете да чупите скоростните кутии на Saxo-тата!!!

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 10 окт 2009, 12:32

Окей колега, то първо парите да намеря, после двигателя, пък после и за скоростна ще мисля
Благодаря за инффото колега :drink:


gens
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 27 ное 2012, 17:55
Пол: мъж
Кара: Xsara 1.4 i & Berlingo 1.4i-TU3JP-асматици :)
Местоположение: Plovdiv

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от gens » 06 дек 2012, 13:40

Здравейот какво се оказа това причукване, че и при мен се появи-двигателят причуква като е загрял-на студено по малко-не е от биелни лагери или бутален болт-проверено е, колата се оправя-почти не се чува причукване като се свали ремъка на алтернатора?

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 07 дек 2012, 20:31

Да го напиша и тук, странно но явно след като минат известни километри смененият ремък се свива ли не знам оказа че се е много стегнал. Охлабих го малко и изчезна за цели 20 000 след което колата се продаде с оригиналния си мотор даже щото, ме притесняваше номерата на двигателите. Смених му гумичките на клапаните и охлабих малко ремъка и си заработи перфектно :) Махнах и карбуратора от панда и си намерих ижекцион на бош че бях с магнети. На газ зачурулика също с тоя бош перфектно се разбираха :)


cholev
 
 
Мнения: 2116
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от cholev » 07 дек 2012, 23:12

Айде сега мотор ще сменяш- ето ти направо цял АХ в идеално състояние без пари
http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 60&t=57794
А па твоя го пусни на части.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

Автор на темата
porsche_power
 
 
Мнения: 246
Регистриран: 22 юли 2008, 23:52
Кара: Citroen AX
Местоположение: Sofia

Re: Чукане метал в метал при загрял двигател

Мнение от porsche_power » 08 дек 2012, 10:59

Хаха мерси колега но аз смених марката вече, пък моя си беше в перфектно състояние компресия 12 и на двата мотора и не бараха масло след като смених и на двата гумичките :D само 10 лв едни гумички и заспа работата. Иначе аз вече веднъж махах 1.1то сложих 1.4-то и преди продажбата сложих 1.1то пак но вече ревизирано :D и Така си я продадох колата с газта. Нямаше болтче което да не бях пребарал по тая кола

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “AX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта