ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Xantia 4x4

Силов и аудио визуален тунинг.
Тема само за маниаци и спортен дух.

Модератор: lendo


Автор на темата
Vato1
 
 
Мнения: 465
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Xantia 4x4

Мнение от Vato1 » 02 дек 2015, 00:05

От доста време в главата ми се върти тази идея.

Този въпрос е зачекван и в други теми, но общото в мненията е "КАК НЯМА ДА СТАНЕ".

Хайде да помислим как може да се получи такъв автомобил. Имам достатъчно части, имам представа какво горе-долу трябва да се получи. Но нямам нищо против да направим една мозъчна атака :).

Като начало - определяне на подходящата платформа.
Аз лично залагам на Turbo C.T. Hydractive 2.

Необходими модификации на мостовете.
Имам мостове от пежо 405 х4, имам и мостове от Xantia. Може да се направи някакъв хибрид. Проблем ще е изработката на "ниши" за преминаване на кардана.

Изработване на стойка за захващане на висящия лагер на кардана.
Тук няма нужда от обяснения.

Модификации по окачването.
За да се освободи място за кардана в тунела, ще трябва да се премахне механичното управление на височината на окачването и да се премине към електронно. Нещо подобно на управлението на височината на окачването на 405.

Изработване на кожух за диференциала на СК.
Поради спецификата на захвата на диференциала на СК на 4х4 за раздатъчната кутия ще трябва да се изработи нов кожух. Дефакто диференциалът е съвместен в раздатъчната кутия, така че ще трябва да се направи само една предавка, както е на СК на 405 х 4 и ВХ х4.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1653
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Xantia 4x4

Мнение от liuben » 02 дек 2015, 07:12

На турбо цт май ще пречи турбината, иначе захвата на кутията към мотора май си е еднаква. При бекса, 405 х4 са XU мотори както е и на ксантето но ще има драма с магарето и мисля беше споменавано че охлюва от зад пречи.

Sent from my 6037Y using Tapatalk

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3519
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Xantia 4x4

Мнение от Citroenchev » 01 яну 2016, 00:46

Няма проблем турбото да се измести и да не е зад мотора ... тогава няма да пречи :wink:

аз си мислех преди време за подобен проект, но повече като комби с HDI мотор :oops2: демек нещо като субару

Ама реших, че няма да ми стигне мерака и ще се откажа ...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


Автор на темата
Vato1
 
 
Мнения: 465
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Xantia 4x4

Мнение от Vato1 » 18 фев 2016, 21:59

Днес малко се заиграх с мостовете на 405 и Ксантията. Задния мост на Ксантия може да се използва за 4х4 с минимални корекции. Носачите на 405 4х4 са на 100% съвместими, преминаваме на електронно управление на нивото и запазваме ХА системата. Би трябвало да се получи. Засега по-сериозните проблеми са преработването на предната реактивна щанга, изработване на нов корпус на диференциала на скоростната кутия за осигуряване на захвата към раздатката и преминаването на отделен кръг на спирачната система. Т.е. - монтиране на обикновена спирачна помпа с обикновен АБС модул. Задните спирачки също ще се присадят от 405, заедно с "кантара". Изнасянето на турбината в страни се подразбира. Ако се премине на отделни кръгове на окачването, спирачките и хидравликата на волана, би могло драстично да се намали необходимото количество от LHM и да се използва по-малък резервоар на по-удобно място. Преместване на акумулатора в багажника също ще освободи доста място. Ще е необходимо и удължаване на кардана с 40 мм, за да се вместим в увеличеното междуосие. И ако всичко се получи, живот и здраве до края на 2017 трябва да имаме нова Xantia Buffalo :).
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95


dnikolov
Новак
Мнения: 9
Регистриран: 01 юли 2007, 20:48
Кара: CITROEN C5 II 2.2 hdi kombi 170 hp, C5 III 2.2 hdi 204 hp

Re: Xantia 4x4

Мнение от dnikolov » 05 яну 2017, 15:21

А някой мислил ли е да използва детайли от ВХ 4Х4?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост