ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

К-tag китайски клонинги и бекъп, нещо да имате предвид

Силов и аудио визуален тунинг.
Тема само за маниаци и спортен дух.

Модератор: lendo

Аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2248
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

К-tag китайски клонинги и бекъп, нещо да имате предвид

Мнение от longgo » 30 Юни 2020, 12:24

И такa, това няма да е нито урок нито нещо кой знае какво, но ще ви опиша нещо което вероятно знаете или пък няма да е лошо да знаете.
Ако ползвате тия неща разбира се.

При сваляне на пълен бекъп чрез BDM с тия китайските K-tag:ве избирате от опцията пълен! И ето защо:
Това е в общи линии пълно копие на фалш, епром и процесор, като в определени случаи би свалило само епрома и флаша (което не е лошо разбира се), и ще създаде един криптиран-архивиран файл. Него можете да ползвате така да се каже с K-tag и да кажем за сега само с вашия.
Ако притежавате китайският клонинг, то той доста вероятно да е master устройство и след приключване на свалянето ще попита искате ли допълнително да ви разбие файла на части. Ако ДА, ще цъфнат трите флаша поотделно(или двата ако не тегли процесора) които може да се запишат с каквото искате или ако кажете НЕ ще имате само този малък компресиран-криптиран файл.
При желание, може да свалите ръчно всеки един по отделно, като всеки ще е напълно валиден. Стане ли фал с компа при записване новия софтуер обаче няма да може да се възстанови нищо ако след това флашера не разпознае автоматично идентификаторите на компа.
Е има и други начини, но описанието не е за тях.

При затворената система на оригиналните продукти, имате Master и Slave. Вторите могат да четат и пишат, но файловете с които работят излизат и се доставят криптирани и компресирани. Мастъра, или собственика на основното устройство взима изпратения от подчинения (slave) файл, качва го в сървърите на производителя където бива декомпресиран файла и разбит на три : епром, флаш процесор, или при дадени модели само : епром, флаш.
Когато е готов с това което е творил, отново в сървъра се сглобява това в един криптиран-архивиран файл който подчинения пише. Тези файлове се подписват с ключове. Единият е този на подчиненото устройство, другия на мастъра.Или вероятно се добавя само ключа на устройството което ще пише. Те са добавени в акаунта на мастъра и дори да предоставите такъв бекъп на друг оригинален мастър, слейв, или китайски клонинг много вероятно няма реално шанс да бъдат записани защото при проверка на валидността софтуера няма да ви пусне.
Разбира се, ако се свържете с фирмата, тя може да модифицира ключовете за която система искате и файла да е валиден(вероятно след обяснение защо), или да ви добави идентификаторите за вашия компютър та след като качите архива обратно той да е разпознаваем и т.н.
Уви, това не може да стане с китайските. Първо, че са нелегални(в общи линии), а и те са с нули на местата за ключовете и няма да могат да зашишат нищо, защото алгоритъма в тях въпреки всичко ще провери ключовете записани в бекъпа и ще отхвърли. А може да има и друг вид логика, проверка по четност която да забранява писането от нелегални устройства. (това не съм сигурен) Както например забраната в края на флаша, която при прочитане с Winols ще предизвика грешка : забранен за четене. Това е по-лесно манипулируемо с HEX редактор.
Вероятно има шанс, не съм сигурен за това, ако се модифицират регистрационните данни на китайското копие да съвпаднат с тези на файл предназначен за легален slave/master.. Но това, отново повтарям е изстрел в тъмното.
За това ако е с китайките копия винаги ще е желателно един пълен бекъп който ще създаде този криптиран файл и тези разделените за да са ви под ръка за даване или коригиране на карти, EGR, DPF и т.н. Също така, при сваляне на пълен флаш вътре са и служебните параметри свързани с точната кола. Например ако компютъра е един и същ ЕДЦ но е от кола с 1.9 мотор и ръчна кутия, а другия е от 2.0 автомат то вътре доста неща ще са различни..

За съжаление, няма за сега(или аз не съм попаднал) на софтуерен хак за програмата, че да игнорира неправилното за нея копие или въобще при неразчитане на компютърните идентификатори - да запише поотелно файловете обратно.
Както и същото да е валидно с идеята да започва писане на флаш или епром, при само избран павилен протокол. Няма идентификатори или бекъп с неговите разрешени ключове - няма запис. (отново, говорим за текущата програма)
До момента само инфо от един руснак съм видял на софтуерен пакет който декриптира и изважда файловете от такъв бекъп, след което може да промени нещо или изцяло замени епром файл или флаш, после да компилира наново до бекъп с въведен произволен ключ или такъв който на вас ще ви срърши работа и запише обратно без проблем.
Разбира се.. няма да получите от него нито програмата (която вероятно е собствен коктейл) или пък да ви направи файла.. (последното може да опитате да попитате но ме съмнява).

Дано поне от части на някой му е полезна тази информация. Успех! :drink:
Последно промяна от longgo на 30 Юни 2020, 23:58, променено общо 1 път.
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


steich
Редовен
Мнения: 93
Регистриран на: 24 Юни 2006, 17:57
Пол: мъж
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 185hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp DW10FC/AHW engine 2015 Auto 6 speed S&S
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: К-tag китайски клонинги и бекъп, нещо да имате предвид

Мнение от steich » 06 Юли 2020, 09:03

Размишления, размишления, размишления ... не съм сигурен, не знам ... и накрая нищо не разбрах.

Нещо питате или давате информация ... нещо не мога да разбера ?

Защо изобщо коментирате Slave уредите ... разликата спрямо Master-а е във формата на файла който само притежателя на втория уред има достъп до файла и може да го обработва. Всяки друг коментар в случая е излишен.

Какви хакове, какви програми ... нищо не разбрах. Не знам дали китайците произвеждат slave уреди ... но ако има такива по скоро са бъг във софтуера/фърмуера и затова вадят файл различен от нужния ... те не могат да заключват един уред към друг.

Master BDM флашера чете пълен бекъп ( за EDC16 ) като освен отделни файлове имаш и един общ криптиран сумарен бекъп файл за съответния уред ... т.е. ако правиш клониране и/или възстановяване на софтуера най-лесно е да запишеш този 1 файл вместо всеки един поотделно, а и повечето от професионалните оригинални уреди имат така наречената Bench опция т.е. четене/писане на BDM ниво през пиновете на компютъра т.е. без отваряне за boot / BDM / Tricore ... но при EDC17 нещата са доста по сложни заради OTP секторите.
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Тунинг”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта