ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Силов и аудио визуален тунинг.
Тема само за маниаци и спортен дух.

Модератор: lendo


Автор на темата
БЕРЛИНГО 108HP
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 15 яну 2015, 21:26
Кара: БЕРЛИНГО 2,0HDI 108hp
Местоположение: В.ТЪРНОВО

Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от БЕРЛИНГО 108HP » 22 яну 2015, 11:00

Какво е мнението на всички за този процес. :kukuku:
Преди 1 година чипосах колата БЕРЛИНГО 2,0HDI 90hp и съм много доволен. Динамиката на колата е доста добра, :drive: а относно разхода на гориво е с около 0,5л по-малко.
Ето и човекЪТ направил това нещо: :censored: :censored: :censored: :rulez:

Потребителски аватар

sampo
 
 
Мнения: 240
Регистриран: 10 апр 2007, 19:58
Пол: мъж
Кара: BERLINGO BlueHDi 100 /10.2017г./
Местоположение: София

Re: ЧИПОСВАНЕ или ъпгрейд на софтуера

Мнение от sampo » 22 яну 2015, 20:42

Моята не е чипосана и също има добра динамика, разхода на гориво е с 50% по малък като я ползвам през ден, проверено ! :lol:

Потребителски аватар

M.Gruev
 
 
Мнения: 698
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЧИПОСВАНЕ или ъпгрейд на софтуера

Мнение от M.Gruev » 22 яну 2015, 21:13

Разхода наистина пада малко след чип/ремап, ако разбира се колата се кара кротко. Ако се кара динамично е горе долу същия, но ако се кара с често натискане на педала до дупка, то разхода скача с до около литър. С5-цата ми е с ремап и съм много доволен от резултата. Все едно карам друга кола. При Алфата е същото.

Потребителски аватар

Добромир Добрев
 
 
Мнения: 190
Регистриран: 11 апр 2005, 11:12
Кара: Xantia 2.0 HDI 90hp, комби 2000г.
Местоположение: Варна

Re: ЧИПОСВАНЕ или ъпгрейд на софтуера

Мнение от Добромир Добрев » 22 яну 2015, 23:54

Какви са опасностите на ремапа? Само за смяна на фирмуера на компютъра ли става въпрос? През лексия ли става? Колко струва услугата?

Потребителски аватар

M.Gruev
 
 
Мнения: 698
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЧИПОСВАНЕ или ъпгрейд на софтуера

Мнение от M.Gruev » 23 яну 2015, 07:10

Ако се направи като хората реално опасност за колата няма. Намаля се малко ресурса на мотор/кутия/турбо.


Автор на темата
БЕРЛИНГО 108HP
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 15 яну 2015, 21:26
Кара: БЕРЛИНГО 2,0HDI 108hp
Местоположение: В.ТЪРНОВО

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от БЕРЛИНГО 108HP » 24 яну 2015, 13:16

Относно чип/ремап, се прави корекция на софтуера в компа без да се монтира абсолютно нищо. Относно ресурса на двигател/турбо няма никакъв проблем , ако не се кара постоянно на макс? Ремап на 90коня с обикновено турбо е само в съотношението гориво/въздух и налягането на помпата се вдига. За динамиката нямам думи, когато изпреварвам нямам безпокойството дали ще успея, защото разполагам с пълна мощност на двигателя до 180км/ч без проблем (толкова съм вдигал все пак нямам аеродинамика за гонки). За цени от номера на сайта, направил ме щастлив.

Потребителски аватар

cccpfan
Редовен
Мнения: 61
Регистриран: 07 юни 2014, 21:45
Пол: мъж
Кара: Volga
Местоположение: Sofia

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от cccpfan » 04 фев 2015, 16:41

Някой слагал ли е нещо(чип) на 2.0 HDI на C5 II и какви са отзивите или резултатите?

Потребителски аватар

M.Gruev
 
 
Мнения: 698
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от M.Gruev » 04 фев 2015, 20:18

Скоро ремапнах една С5 II 2.0 HDI. Определено колата стана много приятна. Най-вече се усеща доста повече мощност в ниските обороти и като цяло Ситроена започна да върви много по-добре от преди.


petrov_vl32
Четящ
Мнения: 9
Регистриран: 15 мар 2014, 19:45
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия 1.8
Местоположение: Варна

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от petrov_vl32 » 09 фев 2015, 14:28

Можете ли да ми препоръчате къде да отида във Варна.


Shemeta
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 26 юли 2015, 12:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDI, VW Passat 1.8 90к.с
Местоположение: Веселиново, Ямбол

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от Shemeta » 12 авг 2015, 14:49

Здравейте, някой може ли да ми каже колко ( ориентировъчно ) ще струва един чип за моята Xsara художник. Двигателя е 2.0 HDI. Благодаря предварително!

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2603
Регистриран: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от lendo » 12 авг 2015, 14:52

Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1587
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от Stuman » 12 авг 2015, 22:38

Някой използвал ли е услугите на адлер ауто?

Sent from my HUAWEI P6


sid803
 
 
Мнения: 166
Регистриран: 09 яну 2015, 00:46
Пол: мъж
Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
Местоположение: Стара Загора

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от sid803 » 23 авг 2015, 20:39

Колега до колкото знам едно време са започнали с флашване и ремап на ВАГ и по точно TDI- та :bigsmile: . Имат дино и са грамотни да правят къстъм ремап на ВАГонетките, за ПСА не съм чувал, но за мен са по-добри в къстъм ремапа от Дигиталните :bigsmile: , но пак зависи какво точно искаш от мапарети и каква е заложената цел.

Потребителски аватар

raitsoni
 
 
Мнения: 302
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от raitsoni » 24 авг 2015, 16:11

Да, моето Пежо 806 ХДИ там го ремапнах. Става въпрос за централата им в гр. Годеч.


milen pufan
Нов потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 фев 2015, 10:48
Пол: мъж
Кара: c5 2.0HDI 109
Местоположение: kalofer

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от milen pufan » 06 мар 2020, 15:49

А някой запознат ли е в какво точно се изразява ремапа или какви трябва да са стойностите на налягането на помпата и т. н.? Т. Е. как се прави :ochki:???


steich
Редовен
Мнения: 91
Регистриран: 24 юни 2006, 17:57
Пол: мъж
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 185hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp DW10FC/AHW engine 2015 Auto 6 speed S&S
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от steich » 07 мар 2020, 07:58

Реши да събудиш темата за да си го направиш сам ли ? По добре недей!
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2210
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от longgo » 08 мар 2020, 13:51

milen pufan написа:
06 мар 2020, 15:49
А някой запознат ли е в какво точно се изразява ремапа или какви трябва да са стойностите на налягането на помпата и т. н.? Т. Е. как се прави :ochki:???
- започваш с това каква е концепцията на работата на дизела (четиритактов) в общия смисъл. Като ти се изясни какви са връзките между налягане, температура на гориво/въздух, какво е продължителност на впръскването, начало и край на този цикъл, как работи комънрейл, какви са възможностите на компресора който е наличен в колата ти и как да разчетеш диаграмата му (от сайта на производителя) както и максиманите параметри на инжектори и рейка, каква е връзката между въртящия момент и оборотите минаваш на следващата графа:
- как е организирана работата на конкретния компютър : EDC16/17(или какъвто е в колата)... какво означават картите в него, какво се постига с промяна на параметрите за димност, налягане в рейката, налягане на компресора, управление на компресора, карта за подаване на гориво спрямо желанието на водача, пиково налягане на турбината , температури на гориво, въздух и охлаждаща течност, ЕГР... и т.н.
- наясно си кави са тия неща, тогава си купуваш подходящият хардуер за промяна и правиш копие на компютъра (поне две и сравняваш дали са побитово еднакви) , след което започваш да променяш полека с подходящ софтуер за редактиране.. Там вариантите са да си намериш крактната версия (със спорен краен резултат) и да се молиш по форумите да ти дадат адресите на всяка карта за да зпочнеш поне базовата настройка.. или си купуваш абонамент и плащаш за пълната програма (ХХХХХ евра) (визирам WinOLS)
Друг вриант, е да си поръчаш в някой от английските/швейцарски сайтове готов файл, и да сравниш какво са пипали. След което на наученото по-горе да опиташ да си го донагласиш както теб ти се струва че колата върви по-добре..

Това не е някоя гейм станция на която да пуснеш auto overclock и да чакаш колата да полети.. Например прекалено увеличаване на налягането но нелогично управление може да доведе до обратно налягане и да сринеш турбината за кратко време. Прекалено ранно впръскване може да доведе до силно ударно натоварване на колявия вал, и ако дизела да е предвиден за по-зверски режим то термодинамиката в надбуталното пространство както и динамичните силите действащивърху биелкно лагерната група са си като концепция същите за повечето ДВГ..

Колата, желанието и това какво точно искаш са си твои за това реши:
- отиваш в добрта фирма с репутация, даваш 400-500-или да кажем 600лв, те ти нагласят колата, качват я на дино и караш.
- купуваш китайски клонинги на марков хардуер за префлашване и качваш някой софтуер правен на компа с параметрично процентно увеличение за към 40-50 кинта и караш (доста кофти вариант)
- или започваш дългия път с четене по форумите, намиране на пипнати и правилно от части модифицирани файлове, четене на книги които обясняват в детайли концепцията на работа на ДВГ и техните особености и решаваш да се пробваш сам..

Не очаквай да напишеш в нета: искам да си чипна колата, кажете ми какво да направя. Това е наивно, защото хората занимаващи се с това колкото и да имат примерно желание да обяснят това онова.. няма да седнат да раздават лекции ей тъй..
Аз не се занимава с такива неща, колите са ми хоби и страст за това няма да пиша какво да пипаш със сигурност :cool:

И най-важното условие: за да има наистина добър краен резултат, то турбина, двигател, съединител-кутия трябва да са в добро здраве за да извлечеш нещо от цялата работа.
Мотор, на който има 20% разлика между налягането в цилиндрите, турбото е на 300 000км с течащи семерини...самият "тунинг" ще доведе повече до докарване на заводските параметри пред това да има прекалено осезаем ефект..

Относно с това как след ремап колата почва да връща гориво в резервоара.. :lol:
Има една функция която обуслава енергийната ефективност. Всеки двигател (модерен дизел) изисква 190-400мг гориво на киловат на час. Тоест ако се вземе в общи линии стандартен двигател на който логично пика на въртящия момент е около 1950-2200оборота то примерно около 1950-2000 ще изисква 180-190мг на киловат на час гориво.
Ако е допълнително подобрен с по-ефективни инжектори,турбина, може да работи по-обеднен и т.н.. то да слезе този параметър на 160 (доста нереалистично но да кажем че може). От там насетне ви си сметнете колко ще "гори" този мотор.. За справка с покачване на оборотите и заявка за повече "тяга" това може да мине 350-400мг. Например за PD 1.9-105kс в диапзона 1900-2000 това е 175мг а над 3800 - 450мг..
Картите се преправят в областта на загрят двигател и средни до високи обороти. Тоест не може с 200мг гориво при 2000 оборота стандартно да имаш 350Нм, след което да вдигнеш въздуха и да смъкнеш до 150мг гориво и да извадиш 500Нм... :hmm:
Енергията е сила, силата е което дърпа, силата по оборотите е работата.. Енергията идва от горивото.. Простичко казано. :mrgreen:
Цялата заблуда идва от това, че човек знаейки как колата става "звяр" след 2500 просто започва да кара по-спокойно и от там донякъде идва икономията както и от части по-правилно разпределение (по финно, ако мога да се изразя) в средния режим което отчасти допринася..

А за това как "бягала" дадена кола, "ули как кърти мивки след 2000" ви пожелавам да се качите в ТЕСЛА S и да направите едно кръгче.. :mrgreen:

Упех на питащия, и сори за дългия пост :amii:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4691
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от ivo-zx » 08 мар 2020, 14:06

Тесла ти не требе на тебе. :lol: Обикновен адекватен мотор на бензин е достатъчен. :reading2:
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Zygot
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 29 яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: Чипосване или ъпгрейд на софтуера

Мнение от Zygot » 17 мар 2020, 14:33

Друг добър вариант за пса двигателите е hdi tuning co uk. Карах 407-цата на един колега от Варна и останах впечатлен.
Ремапа е 100паунда. За две коли прави добри отстъпки само трябва да си го флашнете сами.
Аз направих С5 2.0хди 100кВ (165кс/370нм)и 1.4хди (90кс/200нм). На ситроена започна да приплъзва съединителя, но 1.4 живна толкова добре че си заслужаваше от всякъде.

Във варна ifidik и radeff garage са добри, но цената е тройна, а за сток коли не е обосновано.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост