ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Силов и аудио визуален тунинг.
Тема само за маниаци и спортен дух.

Модератор: lendo

Потребителски аватар

Автор на темата
vladmir
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 01 яну 2012, 18:36
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0HDI '01
Местоположение: София

Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от vladmir » 12 окт 2015, 12:40

Привет Колеги,

От няколко години карам въпросната Ксантия и единственото нещо, което не харесвам в колата са 90те коня :).
Интересувам се какви са възможностите да се увеличи малко мощността на колата.
Има ли сред Вас собственици на коли със същия двигател, които са "чипосани"? Какви са Ви впечатленията? Къде сте правили промените?

Извинявам се предварително, ако дублирам предишна дискусия, но не видях нищо конкретно за двигатели като моя.

Благодаря предварително за всяка полезна информация, която споделите.

Спорен ден на всички.
Всеки е свободен да си понесе последиците....

http://www.youtube.com/watch?v=FA2x9NI5 ... re=related

Потребителски аватар

ferrari4456
 
 
Мнения: 1841
Регистриран: 29 дек 2011, 11:57
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi '02г и Xsara Picasso 2.0HDi '04г, C5 V6 '06г
Местоположение: София

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от ferrari4456 » 13 окт 2015, 00:01

Най-лесното е един "чип тунинг" с премахването на EGR и катализатора, както и по-дебела тръба и само крайно гърне.
Иначе може да се пипат неща по горивната система, дюзи и още неща, но вече става по-дебело.
От форума, хора който сериозно са се занимавали с това е sid803, като говорим за 2.0HDi.Може да му пишеш и да го разпиташ по-подробно. :wink:
"Тих" за дизел е като "възпитан" за Убиец!


sid803
 
 
Мнения: 187
Регистриран: 09 яну 2015, 00:46
Пол: мъж
Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
Местоположение: Стара Загора

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от sid803 » 13 окт 2015, 02:30

Благодаря на колегата ferrari4456 за добрите думи :) , нито съм някакъв разбирач, нито нещо друго, просто и аз преди 7 год пуснах такава тема и получих само отговори как НЕ може да стане въпросното нещо. Оттам на сетне четене мерене опити и инат.
Това което ще ти напиша не повторно откриване на топлата вода :bigsmile: :

1. Кулер. Кулерите на 406 хди преди фейса и 1.9 TD (XUD9TE) са еднакви ОЕ 0384F4(но само кулерите НЕ и тръбите), мисля и при Ксантия хди 110 е същия, но лесно може да провериш, затова съм ти дал и оригиналният номер на Пежо. Т.е ще може да ползваш отръбяването . Провери дали водния и климатичният ти радиатори са същите като на 110-ките ако са еднакви е лесно. Но ако не са както беше при мен, ще е малко зор-друг воден, друг климатичен, тръбички за климатика(ЗАВАРЯНЕ НА АЛУМИНИЙ дето да държи на +16 бара ), дюфозьор, затова ако е така при и теб, (аз направих тази грешка но исках колата да изглежда 100 % автентично под капака с една 110-ка)., Ти препоръчвам челен кулер с тръби от нераждавейка или алуминии и силиконови тунинг турбо маркучи и колена(там където не пасва оригиналното от 110-ка)
2. Бууст контролер и турбалан нагласен на 1.3-1.4-1.5 бара холт (1.6) пик(турбините на RHY/RHS/и някои RHZ са еднакви като размери, бленда, перки, "охлюви" и т.н, разликата е в управлението на турбините, турбината на RHZ/RHS се управлява от компа посредством вакум, а на RHY гейта бива избутван(управляван) от налягането в Нагнетателя(Студената част) . Както бутала, биели, колянов вал, биелни и основни лагери RHY и RHZ са еднакви. Не се притеснявай от високото налягане на турбалан, този блок+колянов вал+основни лагери+биели+биелни лагери се монтира и на RHR 2.0 ХДИ 16V 138 hp :) .
3. Добре написан софт и ремап, че няма copy/paste за RHY с кулер и напомпана турбина при мен е Сименс SID 801, няма 110-ка Сименс, само Бош са. При теб може и да по-лесно защото най-вероятно си с комп Бош EDC 15 и може да се взаимства до някъде от ремапнат софт на 110-ката НО само до някъде. Т.Е КЪСТЪМ РЕМАП за да може да изстискаш на макс всичко от този сетъп.
4. Без EGR, без катализатор, без отдушника за картерните газове.
5. Регулатор за налягане на помпата за високо налягане, ако си със Сименс (SID801) горивна с-тема, от 2.0hdi 16v ( RHR), а ако си с Бош може да ползваш от 2.2 хди 133/136 кс (4HX) .
Горе долу това е , при оптимални условия и хубав софтуер може и да удариш + 140 кс на вала.
Оттам на горе ще трябва друга турбина и разпръсквачи, спортен вал на 260 гр. , преработване на главата, съединител(има само една марка дето да става за всеки дневна кола-Sachs Performance , за мен керамиката не за предпочитане за градско всеки ден) и т,н. Карантията ще издържи и на +200 кс има правени такива 306-ци в БГ. Ама колегите си траят :bigsmile: , ама ги разбирам като те нахокат и ти кажат в твоя форум(форума на марката, която обичаш и караш) , че е невъзможно и питаш глупости и от нийде помощ, ти става едно криво :twisted: , но след годни ти минава :) :D .


failure
 
 
Мнения: 197
Регистриран: 10 ное 2005, 05:56
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDi 90++, Peugeot 206 1.4 HDi 70++
Местоположение: София

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от failure » 13 окт 2015, 10:54

Искам да попитам, каква е ролята на бууст контролера? Как се прескача липсата на управление на турбото и не се ли повишава турбо дупката при поставяне на кулера?
Пророчество на Пулсен: Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва.
Failure has thousands of reasons, success doesn't need one.

Потребителски аватар

Автор на темата
vladmir
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 01 яну 2012, 18:36
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0HDI '01
Местоположение: София

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от vladmir » 20 окт 2015, 09:40

Благодаря за изчерпателния отговор на колегата sid803. Представях си го далеч по-лесно :bigsmile:
Прочитайки описанието ме караш сериозно да се замислиля дали да не оставя колицата да си доживее оставащите й километри във вида, в който е в момента :)

Тема за размисъл за студените месеци, па на пролет ще видим.
Всеки е свободен да си понесе последиците....

http://www.youtube.com/watch?v=FA2x9NI5 ... re=related


failure
 
 
Мнения: 197
Регистриран: 10 ное 2005, 05:56
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDi 90++, Peugeot 206 1.4 HDi 70++
Местоположение: София

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от failure » 20 окт 2015, 10:42

Всъщност е много лесно, без да добавяш хардуер само с хамалски ремап увеличавайки впръскването може да получиш 120 коня. Въпроса е дали си склонен да се довериш на готов файл - за мен е рисково. Другото е да мапваш сам, но иска четене, познания и време.
Пророчество на Пулсен: Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва.
Failure has thousands of reasons, success doesn't need one.


sid803
 
 
Мнения: 187
Регистриран: 09 яну 2015, 00:46
Пол: мъж
Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
Местоположение: Стара Загора

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от sid803 » 21 окт 2015, 00:34

vladmir написа:Благодаря за изчерпателния отговор на колегата sid803. Представях си го далеч по-лесно :bigsmile:
Прочитайки описанието ме караш сериозно да се замислиля дали да не оставя колицата да си доживее оставащите й километри във вида, в който е в момента :)

Тема за размисъл за студените месеци, па на пролет ще видим.
Колега, eто ти малко тема за размисъл за през студените дни и нощи :D . А За сетъпа "кулер" има няколко варианта ето ти два примерни варианта от мен:
1-ви вариант фабричен кулер(от Ксантия RHZ, на 406-ците преди фейса са малко по-различни и ще трябва да преправяш) до колкото разбрах при 90-ките(демек като твоята) дифозьора и перки, климатичен радиатор са еднакви. Разликата идва във водния(охладителният) радиатор, входящите и изходящите му маркучи(водни съединения) . Т.Е ако смениш водния радиатор и маркучите от 110-ка, работа с кулер и отръбяването от 110-ка става "болт он" .
2-ри вариант е някакъв челен кулер в бронята по възможност не много висок(в порядъка на 85-140 мм) с пълнене от двете срещуположни страни и/или микс от оригиналното отръбяване + каквото не пасва от неръждавейка и силиконови турбо маркучи и колена . Или изцяло от неръждавейка +силиконови маркучи и колена, избора е твой според това колко ти си е играе и преправя, естетически вид на автомобила(Аз лично мразя изрязани брони и стърчащи от тях сини маркучи и колена(макар че и аз съм с по-голям кулер от стандартния но на "оригиналното му място" и без нито едно лъскаво коляно или силиконов маркуч), друг е въпроса ако колата е сериозно подготвена за драг и няма вече алтернатива с оригиналната броня и кулер и отръбяване, там вече се гонят времена и е задължително) .
Това е ако оставаш на вариант Stage 1, ако си мислиш, че ще ти омръзне бързо това "засилване' на мотора, тези варианти за кулер ще са слабички и пак ще трябва по-голям, както и водният радиатор(и тук съм се презапасил откъм размер :) )
А да не забравя оригиналната декоративна кора на мотора на 90-ките е по широка от на 110-ките и ще трябва малко да я стесниш или да си вземеш от 110-ка. Тук пак опираме до въпроса- естетически и 100% автентичен вид, пък може и без кора :bigsmile: . Но това ще го решиш чак като ,,накичиш елхата" и видиш колата в движение :)

А към колегата failure .
Аз лично не вярвам на тунинг сайтовете където от 2.0 хди 90 кс вадят 120 кс . Поне при този мотор в стокова конфигурация. При ВАГ групата е друго там моторите им от 1994 г са със сериозни турбини с геометрия и КУЛЕРРИ, a последните роторни 1.9 ТДИ 110 са с GARRETT GT17 еквивалентни като размер(само че по-стари като поколение) на нашият GARRETT GT1749v това е турбината 2.0 HDI 16V 138 hp(RHR). Предполагам вече разбираш защо при някои марки(примерно ВАГ) е възможно само с "ЧИПС" :bigsmile: малки чудеса, а при нашите стокови 90-ки не.
Пък и съм карал колата само с ремап и то душмански, после със същия софтуер сложих кулера, без да пипам турбината(на стоково налягане 0.8 бара) и колата след 3000 об/мин направо литна, беше лятно време(средата на юли месец над 35 гр. Ц), после вдигнах налягането и покарах около две седмици(докато се подготви новия софтуер) пак уникална разлика след 3000 об/ мин. и т.н
Т.е няма как само с вдигане на милиграмите на впръскано гориво, промяна на картата на "торк лимитера" и други параметри, без да вдигнеш налягането на турбото(Мапера не може да манипулира налягането софтуерно на 2.0 хди 90 кс) с 0.8 бара без кулер да извадиш 120 кс, камоли и при +30 гр Ц темп. на въздуха.
Предполагам ще ме разбереш правилно нямам за цел да се заяждам с теб или да се правя на велик, просто искам да ти обясня, че при моя и твоя мотор във стоков вариант, 120 кс САМО с ЧИПС са реклама за вземане на пари :) .


failure
 
 
Мнения: 197
Регистриран: 10 ное 2005, 05:56
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDi 90++, Peugeot 206 1.4 HDi 70++
Местоположение: София

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от failure » 21 окт 2015, 12:47

И според мен нищо няма да стане само с мапване, затова не съм и почвал. Купиг си само едно Галето което така и си остана в плика.
Ако може да попитам още нещо, колегата моля да ме извини но пак е в тон с темата:
Повишава ли се турбо дупката заради кулера, или това се лекува с повишаване на налягането? По-високото налягане не е ли опасно за турбината?
Пророчество на Пулсен: Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва.
Failure has thousands of reasons, success doesn't need one.


sid803
 
 
Мнения: 187
Регистриран: 09 яну 2015, 00:46
Пол: мъж
Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
Местоположение: Стара Загора

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от sid803 » 21 окт 2015, 23:15

Колега, не че с ремап няма да стане, просто резултата силно ме съмнява да е 120 кс. Софтуера трябва да е ДОБЪР(има добри мапъри, които сами правят софтуера на много коли от БГ драг шампионата) и колата ще тръгне прилично и ще има голяма разлика спря му заводският затова, че не отказвай от варианта ремап, просто резултата и усещането няма да е като при някои ВАГ с яка турбина с геометрия.
По принцип турбо дупката се усеща след монтирането на кулера(даже моя е по-голям от заводския на КСАРА 110 кс) . С повишаване на налягенето на турбото(аз карам на 1.5 бара холд ) няма да преодолееш турбо дупката.Идеята на новия софтуер е да е написан така, че освен по-голямата мощност и да се преодолее лага. Т.е да се впръсква по-голямо количество гориво при по-ниски обороти следователно ще започне да нагнетява по-рано турбото и преодолява турбо дупката от по-дългите турбо пътища и интеркулера.
Принципно високото налягане е опасно за тулбалан, ама гледай да не минаваш 1.5 бара, пък не вярвам да за почнеш да караш
всеки път на максимален бууст :) идеята когато ти потрябва в даден момент мощност да я използваш.


failure
 
 
Мнения: 197
Регистриран: 10 ное 2005, 05:56
Кара: Xsara Picasso 2.0 HDi 90++, Peugeot 206 1.4 HDi 70++
Местоположение: София

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от failure » 20 ное 2015, 14:18

Направиха ми ремап и на двете коли и резултата е потресаващо добър, особенно на Пикасото - имам чувството че олекна с 500 кила евала на майстора :drive: Сега ще и слагам интеркулер - мисия почти невъзможна, но като истински шоп няма да се откажа лесно. Последния възможен вариянт който ще пробвам е да го сложа зад мотора вместо оригиналната тръба :x
Пророчество на Пулсен: Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва.
Failure has thousands of reasons, success doesn't need one.


sid803
 
 
Мнения: 187
Регистриран: 09 яну 2015, 00:46
Пол: мъж
Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
Местоположение: Стара Загора

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от sid803 » 21 ное 2015, 00:26

Колега, според мен трябва добре да си направиш сметката за кулера. Така или иначе пак ще трябва да правиш ремап след като го монтираш, т.е още финанси. Работа си има някаква+части и парите също са някакъв фактор.
А за това което си намислил, кулер зад мотор, най-добре го забрави. Ефекта ще е много малък, няма да може да се обдухва от студеният въздух, а ще се грее от една страна от двг, а от друга от водния и климатичен радиатор, направо термо сандвич :bigsmile: . А освен това няма и достатъчно място, само при Ц5/406 има доста място м/у мотора и радиаторите(става въпрос за 2.0 хди rhy,rhz) .
Затова, че мисли в/у това, което съм ти отговорил на ЛС по този въпрос. Или малък челен кулер в бронята или дифозьор от Ксара 1.6 хди 90/110 кс там си има заводско място за кулер от дясната страна.
А иначе ремапа на тази кола с този мотор се усеща много приятно, сякаш заводски Пикасата с RHY са много спънати. А имай в предвид, че турбото все още е със стоковото налягане 0.8 бара и че нямаш overboost, неща които след като бъдат пипнати от мапъра направо колата полудява :bigsmile:, затова бях писал и преди, че при ВАГ-вете е много отчетлив добрия ремап.


emo69emo
Редовен
Мнения: 52
Регистриран: 15 окт 2018, 11:06
Пол: мъж
Кара: xsara break N2 2.0 HDI 90hp
Местоположение: Варна

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от emo69emo » 22 май 2019, 14:06

Вчера си тунинговах Ксарата(софтуерно) във Варна.Засега съм доволен,изстрелва се много добре
Трябва да е станала 115-120к.с.
Разхода още не съм го замервал,но има ефект от тунинга
Който е решил да прави,няма да съжалява.


ITEV
 
 
Мнения: 2456
Регистриран: 25 ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 2.0 HDI комби, сив
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от ITEV » 22 май 2019, 14:08

А каква е цената, колега? Може и на ЛС.
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!


Zygot
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран: 29 яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от Zygot » 23 май 2019, 18:47

И за други от Варна ще е интересно.


emo69emo
Редовен
Мнения: 52
Регистриран: 15 окт 2018, 11:06
Пол: мъж
Кара: xsara break N2 2.0 HDI 90hp
Местоположение: Варна

Re: Тунинг на Xantia '01 2.0HDI 90 коня

Мнение от emo69emo » 28 май 2019, 11:10

Вчера замерих разхода след тунинга
За 305 км от които около 100 са градско ми даде разход 6,2/100
Мисля че е добре,извън града я напъвах 100-120км/час
С 5 човека(2 деца)и малко багаж върви перфектно,на баирите дърпа доволно
Цената е 200 лева

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост