ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Инсталация на ксенон - Xantia

Силов и аудио визуален тунинг.
Тема само за маниаци и спортен дух.

Модератор: lendo

Потребителски аватар

Автор на темата
Bitterman
 
 
Мнения: 735
Регистриран: 10 юли 2008, 16:53
Кара: Xantia 2.0i 16v XA II 135кс 1996г, AX 1.1i 60кс 1992г GTI, Xantia 3.0 V6 Activa 1997г.
Местоположение: София
Контакти:

Инсталация на ксенон - Xantia

Мнение от Bitterman » 24 окт 2018, 18:57

Във връзка с вграждането на луши, за пригледност реших да отделя поставянето на ксеноновия кит в нова тема. Така или иначе самата инсталацията е слабо обвързана, но пък има правилен и неправилен начини да се направи, с оглед дългия живот на системата.

За тези, които нямат никаква идея как става - ето стъпка по стъпка:

1. Разхлабете или махнете двата горни болта на фаровете
2. Изваждате мигачите, като натискате щифтчето им между фара и мигача, докато го дърпате напред.
X1.jpg
3. Сваляте предната решетка. Държи се на 4 винта и двете черни тапи отпред, при заключвачките на капака.
X2.jpg
4. Развийте фаровете, разкачете куплунзите отзаде и ги извадете внимателно, за да не счупите пластмасовото ухо на долния болт.
X3.jpg
5. С абразивно "борче" за бормашината, внимателно пробийте 2.5см дупка на показаното по-долу място от фара. Рефлекторът е на 1.5см разстояние отзад - имайте го предвид и натискайте съвсем леко.
2018-10-22-2387.jpg

● Изрежете мизериите
2018-10-22-2388.jpg
6. Провирате през дупката ксеноновата крушка и придружаващите кабели, след което запечатвате с гумичката.
2018-10-22-2416.jpg
7. Новата крушката заменяте с тази на късите светлини, а кабелите влезли с нея скачате с тези отцокъла. Сглабяте фаровете и с тях сте готови.
X4.jpg
Тука идва тънката част. В далечната 2010г, когато бях дал колата да ми инсталират ксенона в сервиз, баластите не бяха допълнително водозащитени, в резултат на което през 2016г като се развалиха и ги отворих - бяха пълни с вода, а елементите вътре - доста корозирали. Как са доживяли до тези години още ми е загадка.

8. За изолация увийте грижливо баластите в изолирбанд!
2018-10-22-2411.jpg
2018-10-22-2413.jpg
9. Идеалното място за монтирането им е това! Така системата е лесна за скачане / разкачане и не е свързана с нищо, което да я увреди при други манипулации. Почистете мястото с кърпа, преди монтажа.
X5.jpg
2018-10-22-2422.jpg
10. От тук насетне - единият вариант е да се пробива (което бяха направили навремето в сервиза), другият е двойнолепящо тиксо и секундно лепило за усилване (в случай, че вземете най-евтиното тиксо, като мене) :D
2018-10-22-2423.jpg
2018-10-22-2424.jpg
2018-10-22-2426.jpg
● Забравих да спомена горе, че и управляващия модул на ксенона го залепям направо за баласта :bigsmile:
2018-10-22-2427.jpg
11. Слагате фаровете, скачате кабелите за тях отзад и тези към ксенона, събирате всичко по обратния път и сте вие! :drink:
2018-10-22-2428.jpg
За да обобщя начинанието с някакви резултати, ще използвам материалите от публикациите в друга ксенонова тема, в която писах навремето:

Преди:
Изображение
След:
Изображение

Неособено обективна разлика в заслепяването между нормални фарове на Ксантия и ксенон в рефлектора:
Изображение

И просто така като тема за размисъл - отново неособено обективно, но всепак сравнение между ксенонов кит в рефлекторен фар и такъв с адаптация към лупа. Последното включва съшо така и един друг фактор - този на подобрената визия :D
2018-10-22-2438.jpg
2018-10-22-2439.jpg
VisionFB.jpg

В заключение - след като вече имам опит и с двата варианта, при това на един и същи модел кола (ксенон в рефлектор и ксенон на лупи), определено бих Ви препоръчал ксенонова модификация, пред стандартното светлинно оборудване. Не че то е лошо по някакъв начин, фаровете на Ксантия по начало разпръскват светлината отлично, но живейки в страна с понякога екстремни пътни условия, допълнителни мерки за видимост никога не са излишни :drink:
Безценно: Хидроактивен клапан - ремонт на управляващата част => ПРОЧЕТИ

:ideiaimam: http://www.youtube.com/watch?v=VXRM2PoHGDw :ideiaimam:

Коефициентът на разгневена тълпа е равен на коефициента на най-тъпия в нея, разделен на броя на участниците


Vato1
 
 
Мнения: 449
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Мнение от Vato1 » 24 окт 2018, 22:10

Ей, много добро! Мястото за баластите и дупката за кабелите са избрани много удачно. При мен на ХМ-а както знаеш, са слагали баластите така, че са пробили модула за управление на темпомата :). А и там идеята е същата.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост