1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp

Силов и аудио визуален тунинг.
Тема само за маниаци и спортен дух.

Модератор: lendo


Автор на темата
emox16v
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 02 сеп 2016, 19:38
Пол: мъж
Кара: Xantia
Местоположение: София

1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp

Мнение от emox16v » 30 яну 2018, 21:51

Здравейте, колеги не успях да намеря тема, в която да става въпрос чак за такова налягане и затова пускам нова. След като сложих буусметър от любопитство какво точно се случва (колата е с чип слаган от предишния собственик) установих, че надува до 1.7 бара :boom: , като във високите разтоварва. Според мен е доста като се има предвид че заводски е на около 1 бар. С челен кулер е, тъй като заводските явно не издържат и реших да реша проблема с универсален кулер. След чипосването си е пръснала маркучите и са заменени със алуминиеви тръби и силиконови маркучи отново от предишния собственик. Въпроса ми е някой има ли опит с подобни налягания и какво може да се очаква?

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1522
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: Citroen C5II 4hx+4hp20
Местоположение: София

Мнение от liuben » 31 яну 2018, 11:01

Тая кола трябва да си къса гумите.

Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk



gari
 
 
Мнения: 1951
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 31 яну 2018, 11:43

Не съм чувал някой да е чепил така 2,0ХДИ-110 коня. Дори ми звучи малко съмнително това 1,7 бара. Със стокови дюзи и турбина ако си, не знам дори дали е възможно да се постигне такова налягане. Ако си поне малко разумен, няма да роди мотора, но виж турбината не знам колко ще искара на това налягане. Моята моментно може и да духне 1,15-1,2 бара, но държи твърдо 1,1 и мога да ти кажа, че е доста приятна за каране и радва откъм разход. Средния разход засичан при всяко зареждане много рядко надминава 6/100. За кола тон и половина си е за завиждане. Аз лично съм изминал почти 200 хиляди км с тези настройки и не съм пукал маркуч на турбо, турбината е в добро здраве и дори лампа за грешка не е светвала до този момент. Във по-високите обороти дори нямам пускано повече гориво и може да се каже, че там съм сток. Така, че не я закачам да я засилвам повече, защото да не се хвърлям в приключения със спукани маркучи, думнали турбини или пък кулер. В общи линии мотора наближава 300 хиляди км и няма никаква разлика в шум, динамика и разход от момента в който съм я взел до сега. Така, че на основния ти въпрос отговора ми е, че нямам опит с надуване от порядъка на тези стойности които ти мериш - чак до 1,7 :hmm: . Иначе има в интернет клипчета на 1,4 надути, ама нагоре май не съм виждал. :skratch:
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2791
Регистриран: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997, 2 броя
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от lendo » 31 яну 2018, 16:15

1.7 надуване може и да изкара със стоковата турбина, ама съвсем друга тема е дали има смисъл, какви са температурите на входящия въздух и какъв е обема му...
За мен е прекалено високо това, освен, ако наистина не се търсят максимални стойност, но тогава ще трябва и достатъчно гориво, като разбира се трабява да се гледа и момента с раждането :bigsmile:

Аз лично бих направил корекции, освен ако не гоня рекорди :wink:
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.


Автор на темата
emox16v
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 02 сеп 2016, 19:38
Пол: мъж
Кара: Xantia
Местоположение: София

Мнение от emox16v » 14 мар 2018, 11:52

Здравейте, колеги не ми оставаше време да отворя темата и видя какво сте писали. И на мен ми се видя високо налягането, което измерва буустметъра, затова мисля да взема друг за по-сигурни измервяния. Иначе мисля че добре си върви като за кола на нейната възраст и направени "подобрения". Дори ми направи впечатление че на 4-та и 5-та предавка стига и до 1.8 бара. Колата е с рециклирана турбина на около 15000км и като я проверих за луфтове беше без такива поне на момента :D. При мен е от около 7000км и разлика в работата на мотора не намирам, а изобщо не я карам икономично естествено след като влезе в работна температура мотора.


sid803
 
 
Мнения: 187
Регистриран: 09 яну 2015, 00:46
Пол: мъж
Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
Местоположение: Стара Загора

Мнение от sid803 » 14 мар 2018, 22:27

Колега, аз от няколко години си карам на 1.5 холт(1.65 пик), аз лично съм си настройвал турбината на толкова (по няколко манометъра) с бууст контролер. Това налягане за мен е оптимално за тази турбина ККК К03. При това налягане със стоков радиаотор и по- дълго цепене почва да вдига темп. на маслото и на антифриза, но си е нормално :wink: :) .


Автор на темата
emox16v
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 02 сеп 2016, 19:38
Пол: мъж
Кара: Xantia
Местоположение: София

Мнение от emox16v » 20 мар 2018, 08:43

Относно налягането, което измерваше китайския буустметър, реших да взема друг уред и се оказа, че поне според него имам 1.5 холд и 1.6 пик, което вече ми се вижда по-реално като стойности. Покрай новия буустметър засякох и среден разход - около 6.5л./100км смесен разход при по-неспокоен стил на шофиране.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост