ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

ДА бъде или НЕ CX

Производство: (1974-1991)

Автор на темата
rosso666
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 21 юни 2009, 13:55
Кара: peugeot 406 1.8 16v 1998gRover214 laguna2/1.9dci2003g..Но бих искал да карам Safrane/peugeot605/citroenXM/CX
Местоположение: София

ДА бъде или НЕ CX

Мнение от rosso666 » 14 авг 2010, 22:28

Поздрави колеги нещо на последък се загледах по це-екс мнооого красива кола. Гледам в нета се продават такива на много ниски цени
Та въпросът ми е ако можете да ми помогнете в избора какво да гледам
-по окачването(слаби места :hmm: )
-за двигателите(дизел или бенз какъв им е проблема :ti ma prebi: )
-цени за части(и дали се намират :po tikvata: )
-хидравликата(какво точно да гледам дали работи както трябва :kuku: )
разбрах единствено че корозията им е слабото място(за съжаление)
Идеята ми е да си купя такава кола и да си я карам ....не да ми седи пред блока за красота
просто ме привлича това че за такива години има такива екстри
карам 406 има ли място за сравнение или нека това дфа е константата ви за сравнението ви
Много ще съм ви благодарен :aliluia:
Излючително стилна и красива кола
CITROËN получава от международно жури приза "КОНСТРУКТОР НА ВЕКА".

Потребителски аватар

todor todorov
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 30 сеп 2005, 14:14
Кара: Xantia X2 2.0 HDi
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от todor todorov » 16 авг 2010, 19:10

Привет колега! СХ-а е много "завладяващ"автомобил! Караш ли го , ще се влюбиш в него. Той е много по-здрав от много съвремени автомобили. Усещането , да то притежаваш и да "круизиш " с него е несравнимо. Ако избираш бензинов двигател - то избери 2.5 литровия. Дизелите са 2.5 литрови атмосферен и турбо, като първия е за по спокойни шофьори.
Двулитровите и 2.2 л бензинови ги остави , като избор, на последно място. :citroenrulz: :ilovecitroen: :drive:
Да дава газ може всеки. Да може да кара - това е нещо друго.


Автор на темата
rosso666
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 21 юни 2009, 13:55
Кара: peugeot 406 1.8 16v 1998gRover214 laguna2/1.9dci2003g..Но бих искал да карам Safrane/peugeot605/citroenXM/CX
Местоположение: София

Мнение от rosso666 » 17 авг 2010, 00:26

за сега съм се спрял на 2.5 диесел и 2.4паллас(бенз)
но ако може и повече инфо за частите как се намират скъпи ли са???? всяка информация ще е полезна :drink:
CITROËN получава от международно жури приза "КОНСТРУКТОР НА ВЕКА".


ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран: 16 фев 2008, 09:24
Кара: CX 22 TRS със DIS ESC P1, LCS A1 V05

Мнение от ivo_panov » 17 авг 2010, 12:03

.
Последна промяна от ivo_panov на 08 яну 2012, 19:06, променено общо 1 път.


ernano
Редовен
Мнения: 62
Регистриран: 24 апр 2010, 20:55
Кара: Citroen Xantia 1.9 TD
Местоположение: София

Мнение от ernano » 17 авг 2010, 12:34

:boom: :ilovecitroen:

Потребителски аватар

joe_un
 
 
Мнения: 1606
Регистриран: 02 окт 2004, 21:31
Кара: Citroen XM 2.1 Turbo D12
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от joe_un » 17 авг 2010, 16:02

Иво, аз съм напълно съгласен с теб, с изключение на описаните дефекти на 2.5 бензин и дизел. Карал съм и 2.0 бензин и 2.5 турбо дизел и сега 2.5 GTI Turbo2. Дизеловото купе износваше трети двигател, докато след >200 000 км му превъртяха основни лагери. Това е главния проблем на турбо дизела. Основния проблем на 2.0 и 2.2 е в главата - износват се прекалено много неща, вкл.кобилиците на клапаните. Не е непоправимо, но е скъпичко /по данни от Наско - около 1000 лв само за главата/. Аз съм сменял и комплект клапани - по 30-35 лв./бройката от Рено Еспас. Сменях и гарнитура на глава, но май нищо друго. За турбо бензина мога да кажа само хубави неща - много приятен мотор, но на купе Престиж не е за състезание. Тази версия е за удоволствие - набира като тролей, равно, без тласъци и усилие. Единствения "недостатък" е по-високия разход - около 10/100 на дълго при нормално каране и около 19-20/100 в града.
За втора серия основния проблем е ключа за светлините - нагаря и спира да работи. Ремонт е възможен и лесен, ако го хванеш навреме. В общи линии след СХ-совете минах и през ХМ, чийто горд собственик в момента е баща ми. Ама и той взе да се оглежда в Престижа и да пита кога ще купувам следващата, за да му го оставя. Като цяло за мен по-добър модел от СХ няма /не съм имал DS и SM все още/. Който и модел и серия да харесаш, все е добър. важно е купето да не е изгнило, другото се оправя бързо и лесно. Ходова част по спомени е около 1200 лв, в което влизат и 4 бр. спирачни дискове. Веднъж сменена кара повече от 200 000 км, ако не влизаш във всяка дупка по пътя. Принципно за мен по-добрия избор е бензин 2.5 или 2.5 турбо. Дизелите вече са на много километри и искат сериозно вложение в ремонт. 2.4 бензин е много стар и трудно се намират части.
Citroen XM2.1TD

Потребителски аватар

todor todorov
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 30 сеп 2005, 14:14
Кара: Xantia X2 2.0 HDi
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от todor todorov » 17 авг 2010, 19:13

:neutral: Иво и Евгени успяха да обяснят по - обстойно от мен , вариантите на модела :evala: !
ДА БЪДЕ СХ !!! :citroenrulz: :ilovecitroen: :citroenlo2:
Да дава газ може всеки. Да може да кара - това е нещо друго.


Автор на темата
rosso666
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 21 юни 2009, 13:55
Кара: peugeot 406 1.8 16v 1998gRover214 laguna2/1.9dci2003g..Но бих искал да карам Safrane/peugeot605/citroenXM/CX
Местоположение: София

Мнение от rosso666 » 17 авг 2010, 23:16

ivo_panov написа:
todor todorov написа: Двулитровите и 2.2 л бензинови ги остави , като избор, на последно място. :citroenrulz: :ilovecitroen: :drive:
Никой никъде не споменава, че 2.4, 2.5, както и дизелите обичат при повечко юркане да късат разпределителни валове, откъм водната помпа... Както и че там има една демпферна гумирана шайба, която също не е сред най-здравите неща отпред. Както и шлиците на въпросния вал също заминават понякога, ако се изхитриш да сложиш обикновена шайба. Добре е да се знае това от колегата.
2.2 моторите са по-подходящи за хора, които обичат да карат с 200 по магистралата, без да му мислят много-много .Проблема с валовете при тях го няма, но има други - например те са карбураторни и доста чувствителни на запушване на карбуратора и т.н. Доста пъргави, бързооборотни, много икономични - за последното мога да спомена разхода си с 4 човека, натъпкан с багаж на връщане от морето със скорост от 130 до 190км/час на места. 7.38/100 бензин. Имат макар и мноого рядко версии със компресор, който доста увеличава мощността. Двигателя е много лек, алуминиев, а за кубатурата и горивната си система е повече от добър и непретенциозен. Най-хубавото им качество е че дори и да се случи нещо, на някои рена и волва двигателя е същия, тоест няма абсолютно никакъв проблем с частите, и се ремонтират сравнително лесно, според мойте разбирания. За поддръжка също не са никак тежки.
2.5 (2.4) бензинките - абсолютно идиотоустойчив двигател, изключвайки споменатите по-горе дефекти, които спокойно могат да те зарежат на пътя. Огромен въртящ момент, достатъчно коне, и по-ниски обороти - за разлика от 2.2 версията за която 8000 об/мин не са и особен проблем, този трудно може да се развърти повече от 5500 об/мин. Компенсира се от големия въртящ момент, разбира се, но все пак, тъй като имам известен опит с такъв двигател, някак си го чувствам муден, незнам защо. Двигателя е доста тежък - чугунен блок и за дизелите и за бензините, тампоните като че ли по-бързо си отиват, разхода е сравнително висок - по бледи спомени, нещо от типа на около 16-17 в София. Турбинираните версии са доста прилични и приятни, но от моя гледна точка предпочитам 2.2 компресор, може би защото съм по-млад и звука ми харесва повече. :)
Дизелите - на основа бензинки 2.5, чугунени блокове, не са много тихи, но пък са много приятни за слушане, много меко щракат:). Имат версии със ангренажни колела, и със ремък, като на по-новите коли. Имат си разбира присъщи на старите дизели проблеми - необходим им е сериозен акумулатор, тъй като стартерите са им без редуктор, с една дума абсолютно класически дизел, пали като камион и се гаси като камион(почти). Тези двигатели много ги уважавам - зимата загряват за нула време, въобще не им пука с какво масло ги караш, нито как ще ги запалиш - тези с колелата се палят без ядове и с дърпане ако се наложи. Тези с ремъците - ами може и да прескочи някой зъб. Проблемите със разпределителните валове при тях като че ли са по-изразени, тъй като работят по-детонационно и твърдо. Турбинираните дизели правят на пух и прах почти всичко на пътя, в класа си. Разхода им е повече от добър - зависи как го караш между 6.5 и 7.5 горе долу по спомени. Имат понякога проблеми със стартера - ако двигателя поради някаква причина не може да запали веднага, при последващо въртене стартера загрява ужасно, и не един и два стартера съм виждал изгорели. Ако има хлабава връзка на шалтера на бендикса, направо се топи там от загряването. С един колега от форума съвсем наскоро имахме такава случка и едвам запалихме някак си колата. Особено тези стартери на Paris-Rone - те горят повечко, стартерите дюселер като че ли по-издържат. Затова трябва да се изчаква да поизстинат, между опитите за палене.

Като заключение мога да кажа че 2.2 и 2.5 са двигатели, нямащи съвършено нищо общо. Всеки казва 2.2 не взимай и т.н. И аз мислех така, даже го гледах с особено пренебрежение, беше леко блокирал, като взех мойта кочина, но се оказа че малкият мотор на СХ е жив и темпераментен двигател, доста-доста по-добър от това, което мислех че е. Практически сега не искам да го сменявам изобщо със 2.5. Единствено бих му сложил инжекция от рено еспейс, и то само за да видя дали мога да му направя истински ППХ. (принудителен празен ход). Нито един двигател на СХ не може да покаже някакви сериозни проблеми, че да го изхвърлиш, или да те зареже ей-така. Споменах за валовете, защото вече имах един път преди години удоволствието лампите вътре да ми светнат, и да гледам как двигателя работи, ама нито едно ремъчно колело не се върти...Бащата и той каза че в сервиза на Ситроен в немско редовно са му идвали 2.5-ци дизел и бензин за смяна на този вал, и много рядко 2.2, и то предимно за регулировки и обслужване.

За хидравликата - ами най-сериозното за което се сещам, е да гледаш да е здрава рейката и ДИРАВИ-то - доста са скъпи, Наско от райска градина е специалист по тези автомобили и всичко по тях, може да те светне колко струва ремонта на рейката. СХ има сравнително проста хидравлика, с изключение на този възел, съответно гледаш да няма изгнили тръбички, които да те зарежат в движение. Внимание обърни на двата паяка на хидравликата - гумените маркучи, които връщат излишното масло във резервоара на хидравликата. Оригиналните се сменят на 7 години, всички следващи - на 5. Това е по книжка, иначе моите са на 20 години, и вече са побългарени леко на едно място :) Криза. Като цяло хидравликата не е никак проблемна, както при доста по-новите ситроени.

Купето - серия 1 е с доста здрави купета, но пък за сметка на това недобре защитени от корозия - най-често гният на праговете, отпред под фаровете има едни ламарини, пода отпред в краката на шофьора страда също. Вратите имат едни гуми отдолу, от които изгниват за отрицателно време. Броните са от неръждавейка, много здрава, с чук съм пробвал да изправя една такава и чука отскача като гумен. Серия 2 - купетата са доста по-добре защитени, на някои места даже са изпълнени различно от серия 1. Броните са пластмасови, и са .... абе тънка пластмаса, пръстите потъват като натиснеш. Ламарината на купето като че ли също е по-тънка малко. Те гният предимно в краката на шофьора - винаги тръгват оттам. Недобре поставено уплътнение в завода, може да пропусне вода към левият праг, задната врата, и да загние там, но лесно се оправя. Всъщност серия 2 гние там, където има удар и е нарушено покритието - това от моята съм го забелязал. Задните капаци на всичките Сх-ове гният долу в ръбовете, мисля че почти няма Сх дето да няма ръжда там. Предите капаци тръгват от веждите над фаровете, и там гният като цяло. Шаситата са доста дебели и здрави, предният и задният кош не гният, проблеми има с гредите отдолу - много често задират, тъй като колата е ниска, и съответно загниват. Серия 2 е с повечко електроника, която е стабилна като цяло, ел. инсталацията ако никой не я е пипал, не дава съвършено никакви ядове, или аз съм карък и съм уцелил хубава бройка. Има понякога проблем с регулатора на температурата в купето- изгаря. Ако не си играеш с копчето за регулиране на височината - моторчето, което прави това е възможно да клеяса и да изгори... Много важно за всичките модели - шалтера за перката на радиатора обикновено първи се прецаква, което води до прегряване на двигателя.
И все пак СХ е доста индивидуален автомобил, имам чувството че всяка бройка е различна с нещо. Сигурно има още 145563 дреболии, но за 36-годишен автомобил толкова. Просто огледай твоята, и ако ти хване окото - не му мисли. :) Както един колега от форума се беше изразил един път - много трудно СХ може така да се счупи, или изгние, че да е невъзстановим.
На тая кола екстрите не са и кой знае колко повече от на един ситроен Ах ТЗХ например, но самият автомобил е така добре изпълнен, и така радва при шофиране, и такова чувство дава на пътя, че просто той е една огромна ЕКСТРА. Всъщност на мен изобщо не ми липсва нито климатика, нито круиз-контрола, нито АБС-а - изобщо даже не се сещам за тях, когато съм зад волана. Достатъчно е да изсвисти няколко пъти волана, и вече усещаш как за да ти е гот, работят 1000 различни системи, в пълен синхрон една с друга.

П.П. Те тия дето им викат "таратайки", най-често ближат рани след някоя среща с СХ, и се оправдават с меки гуми, или други подобни глупости :twisted:
много благодаря за отговора(отговорите) :neutral: :mrgreen: изключително изчерпателни са
само не ми стана ясно за:ДИРАВИ-какво точно е това и имаш ли снимки????
също и за рейката....(дали тече ли???)
двата паяка на хидравликата???
Големи благодарности :aliluia:
CITROËN получава от международно жури приза "КОНСТРУКТОР НА ВЕКА".

Потребителски аватар

Xatamoto
 
 
Мнения: 1426
Регистриран: 05 ное 2007, 19:59
Пол: мъж
Кара: Японска жигула и служебното Пикасо :)
Местоположение: Sofia

Мнение от Xatamoto » 18 авг 2010, 00:37

Тук май е обяснено, макар да не е точно за СХ..... :mrgreen:
http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 21&t=38764
There are the normal ( . )( . ) , the silicone ( + )( + ) , the perfect (o)(o) Some are cold (^)(^) and some belong to grandmothers \./\./ And let’s not forget the very large (o Y o) , the very small (.)(.) and the asimetrical (•)(.) We love them all!!!


ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран: 16 фев 2008, 09:24
Кара: CX 22 TRS със DIS ESC P1, LCS A1 V05

Мнение от ivo_panov » 18 авг 2010, 09:26

.
Последна промяна от ivo_panov на 08 яну 2012, 19:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 4459
Регистриран: 03 фев 2005, 13:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 18 авг 2010, 09:41

а дано ама надали ... иначе и аз бих помогнал за презентацията, но дотук сте доста изберпателни :wink: да добавя - реално двигателите на СХ от-до са добре преоразмерени като ресурс и са гьонски здрави, независимо дали са 2.0 и 2.2 на Рено или 2.4, 2.5 на Ситроен - просто избираш стил на каране и си взимаш един запазеничък екземпляр от чужбина (Германия, Холандия, Белгия, Франция, Швейцария и т.н., само не Италия или Испания) :wink:
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

Потребителски аватар

joe_un
 
 
Мнения: 1606
Регистриран: 02 окт 2004, 21:31
Кара: Citroen XM 2.1 Turbo D12
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от joe_un » 18 авг 2010, 13:14

rosso666 написа: ...също и за рейката....(дали тече ли???)
двата паяка на хидравликата???
Големи благодарности :aliluia:
Рейката се вижда дали тече - има зелено и мазно по нея. Не е добра идея да се купува течаща рейака - скъпо излиза. Паяците са по 7-10 лв.всеки - не са проблем. А и ги има в АМК.
Citroen XM2.1TD


Автор на темата
rosso666
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 21 юни 2009, 13:55
Кара: peugeot 406 1.8 16v 1998gRover214 laguna2/1.9dci2003g..Но бих искал да карам Safrane/peugeot605/citroenXM/CX
Местоположение: София

Мнение от rosso666 » 18 авг 2010, 13:23

Благодаря отново ох дано излезнат некви парички да се оборудвам... с такава красавица а климатиците ... какво им се поврежда най-често и дали се отремонтират... щото имам един познат с бе-екс с климатик и са му преебани някакви маркучи за които в ситроен им искат по400лв единия???? та ако се взима ситроен с неработещ климатик дали може да се надяваме да проработи?????
п.п. а дали има це-екс-ове с климатроник()питам просто за спорта ;) )
CITROËN получава от международно жури приза "КОНСТРУКТОР НА ВЕКА".

Потребителски аватар

joe_un
 
 
Мнения: 1606
Регистриран: 02 окт 2004, 21:31
Кара: Citroen XM 2.1 Turbo D12
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от joe_un » 18 авг 2010, 17:10

На втора серия можеш да зададеш температура с точност до половин градус и има функция за поддържане на зададената температура. Ако това го прави климатроник - да, има. Всеки неработещ климатик може да се поправи, зависи дали ще ти хареса цената. А тя зависи от това, какво е повредено. А ако чакаш "некви парички", по-добре се насочи към ВХ, там може и да ти стигнат. СХ не е евтина кола за съживяване и поддръжка.
Citroen XM2.1TD


Автор на темата
rosso666
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 21 юни 2009, 13:55
Кара: peugeot 406 1.8 16v 1998gRover214 laguna2/1.9dci2003g..Но бих искал да карам Safrane/peugeot605/citroenXM/CX
Местоположение: София

Мнение от rosso666 » 18 авг 2010, 19:48

еееее не ми харесва бе-екс-а мноого квадратен ми е :ti ma prebi:
CITROËN получава от международно жури приза "КОНСТРУКТОР НА ВЕКА".


ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран: 16 фев 2008, 09:24
Кара: CX 22 TRS със DIS ESC P1, LCS A1 V05

Мнение от ivo_panov » 18 авг 2010, 23:59

.
Последна промяна от ivo_panov на 08 яну 2012, 19:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар

joe_un
 
 
Мнения: 1606
Регистриран: 02 окт 2004, 21:31
Кара: Citroen XM 2.1 Turbo D12
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от joe_un » 19 авг 2010, 09:12

Наскоро сменях паяците и ми се върти такава цена в главата, но може и да бъркам. Но това е без значение, защото се сменят на 10-тина години веднъж, освен ако не ги счупиш при ремонт.
Citroen XM2.1TD


Fasho
 
 
Мнения: 1281
Регистриран: 04 апр 2006, 07:43
Кара: Citroen CX 25 GTi Turbo 2, Citroen C6 2.7 HDi V6 AT
Местоположение: Varna/Sofia

Мнение от Fasho » 19 авг 2010, 14:33

Само за рейката да спомена - 350лв ми излезе рециклирането и в началото на тази година. При мен проблем бяха тефлоновите уплътнения и миниатюрни язвички по хидравличния цилиндър 8) .
Войната е продължение на политиката с други средства - ген. Карл фон Клаузевиц


ivo_panov
 
 
Мнения: 287
Регистриран: 16 фев 2008, 09:24
Кара: CX 22 TRS със DIS ESC P1, LCS A1 V05

Мнение от ivo_panov » 19 авг 2010, 20:21

.
Последна промяна от ivo_panov на 08 яну 2012, 19:08, променено общо 1 път.

На линия
Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1976
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 20 авг 2010, 09:55

ivo_panov написа:Направо като гледам, трябва да се заформи раздел "Колко ви излезна ремонта на колата",
По подобие на темата на longoo за Ксантията, може да има такава за всяка една кола .
Проблемът е, че както се изразява Ванката от Райска градина, СХ-ите имат гадния навик да карат до дупка и истината се разбира, чак когато се счупи окончателно :mrgreen:
Мойта кола като я взех се движеше и имаше видимо доста нещо за оправяне, но след като я разглобих се видя същината. В момента и прилагам "тотална промяна" на почти всички механични елементи, окачване и двигател, както и хидравлика, но проблемът с частите е сериозен. Особено извън София. В софииското АМК се приемат поръчки за доста неща, а в Пловдив - не. При търговците ситуацията е подобна. А от чужбина частите са доста по-скъпи и несигурни. Чака се доста и резултата не винаги е полжителен. Истината е, че който може да си позволи да си намери място е да се сдобие с донор.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “CX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост