ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с газта на ZX 1.6i - преобогатена смес?

Производство: (1991-1998)

Модератор: zx_zvqr


Автор на темата
hakama
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 03 сеп 2017, 11:12
Пол: мъж
Кара: ZX hatch 1.6i '91
Местоположение: София

Проблем с газта на ZX 1.6i - преобогатена смес?

Мнение от hakama » 08 сеп 2019, 12:57

Основния проблем е че на газ, след като загрее почва да придърпва - > 1800-2000об, особено при ускоряване (а и при постоянна скорост пак се появява).
(чува се думкане понякога под краката). Сменихме газта, малко по-добре стана.
На бензин принципно върви доста по-добре.
Сменени са стъпковото моторче, кабелите и свещите.
Изпарителя е някакъв стар Ловато мисля.
Дали ако се сменят мембраните ще тръгне. :oops:

Ако се отстранят следните забележки от наша страна ще има ли подобрение?
1 - единия кабел прави искри към блока, сега го уплътнихме и ще видя някоя вечер дали пак хвърля ток.
/клемата на акумулатора също играе, но ще я сменим с други/
2. лепено с изолирбанд... предполагам е спукан - ще го облицовам с шише от газирано и горещ въздух + силикон за краищата (какви градуси вдига там да знам какъв силикон да ползвам), - не знаем как се казва тази част, но е много трудно откриваема (здрава).
Изображение

А: Какво мислите за датчика, регулиращ горивоподаването (мислим че подава обогатена смес или смесва горивата). Къде се намира, за да го сменим?
Компютъра е сменен със същия за модела!

Има ли ръководство на модела HAYNES или друго?
ПП: В темата по-долу свалих английското, остава и руското да намеря.

След като направим тези корекции и подобрения - ще я закараме отново на газаджия да я види (няколко пъти е карана - при двама даже) и резултата е почти нулев (тя докато е студена си работи нормално). Не може да запали от в паркинг позиция на газ! Евентуално на светофар - се излъгва да запали, но я оставяме на бензин като се паркира.

Иначе добре вози, ускорява (88к.с.), има серво... ще ми се да я използвам поне година да се ошлайфам с карането и ако майка ми успее да ѝ свикне - да я вземе (кара си още Астра 92ра, която е по-зле технически от ситроена), а и не малко пари се вложиха (преди година я "извадихме" от "скрапа").

В краен случай (като оправим на наша почва каквото можем) - ще ѝ взема едномесечна винетка и ще я закараме до Пловдив, при един който се занимава с такива модели, но може би ще трябва да тръгнем с втора кола (с теглич), че още й нямам вяра.

ПП2: Възможно ли е борба между куче и котка (криеща се там) да отчупи тръбичката на радиатора и скъса (поизгорял вече) маркуч (на две места)? Понеже имаше доста косми.
Възможно ли е да се поправи или нов радиатор ще трябва? Изображение

От какъв модел още - може да се ползват части, понеже явно ще се поръчва онлайн като гледам (в случая радиатор).... не че ZX е рядкост (и има ли разлика в конфигурациите)?
Този е хечбек 1.6i 88к.с. 91-2г (нали е моноинжекция?)

Изображение
Изображение Изображение
Последна промяна от hakama на 08 сеп 2019, 14:49, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 183
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Проблем с газта на ZX 1.6i (и други) обогатена смес?

Мнение от ilian.kirov » 08 сеп 2019, 13:52

Виж колко струва един нов изпарител и в зависимост от разликата в цената прецени дали да го смениш целия или само мембраните. Има едни врътки на него, с които трябва да си поиграеш след смяната за да си регулираш празния ход и до колкото знам разхода.

Макручите явно са изгорели - сменяй ги с такива дето се продават на метър, съответно подбираш водни, маслоустоичиви и тн според ситуацията.

Радиатора не мога да преценя добре, до колкото виждам е счупен щуцера, на който се нахлузва маркуча. Мисля че не става да се поправя. Може да пробваш с втора ръка радиатор, примерно от Мегапартс.

Въздуховода - пластмасовата тръба, която мислиш да лепиш - може както в момента си е овита с изолирбанд просто да сложиш върху него свинки опашки, от топлината да не изсъхне и да се разлепи.

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 194
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Проблем с газта на ZX 1.6i - преобогатена смес?

Мнение от vkk » 08 сеп 2019, 15:08

единия кабел прави искри към блока, сега го уплътнихме
ще го облицовам с шише от газирано

:tupo: :tupo: :tupo:

ще я закараме до Пловдив, при един който се занимава с такива модели

кой ще да е този, който си заслужава "месечна винетка" и идване с теглич до Пловдив?
По принцип, не съм от вчера в ситро-нещата, би следвало да го знам. Да не се окаже излишна винетката ...

може би ще трябва да тръгнем с втора кола (с теглич), че още й нямам вяра

Няма нужда от тази сложна манипулация! СБА продават карти за тази цел!

Потребителски аватар

viz69
 
 
Мнения: 776
Регистриран: 20 мар 2008, 21:39
Кара: Xantia 2.0 16v Exclusive 30.03.1993г 152кс ГИ Фобос Форд Транзит Конект 2014г.BMW 318IS Peugeot 306
Местоположение: София

Re: Проблем с газта на ZX 1.6i - преобогатена смес?

Мнение от viz69 » 08 сеп 2019, 15:40

За придърпването при 1800-2000 об. провери свещи лули кабели бобини. Бобините започват да се бъзикат след като загрее точно при тези обороти. Ако е с ГИ може и да е от неговите настройки.

Изпратено от моят Lenovo A6020a40 с помощта на Tapatalk


Май е с обикновена газова уредба ако може да се разбере нещо в тая каша под капака.
They Shoot
Horses, Don't They?

Это свободный форум и тут никто никому ничего не должен!

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1178
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Проблем с газта на ZX 1.6i - преобогатена смес?

Мнение от CitroZ » 08 сеп 2019, 23:34

Същия двигател и ходова част и колоната на волана са в Пежо 306. От такива можеш да заменяш.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Автор на темата
hakama
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 03 сеп 2017, 11:12
Пол: мъж
Кара: ZX hatch 1.6i '91
Местоположение: София

Re: Проблем с газта на ZX 1.6i (и други) обогатена смес?

Мнение от hakama » 14 сеп 2019, 12:17

ilian.kirov написа:
08 сеп 2019, 13:52
Виж колко струва един нов изпарител и в зависимост от разликата в цената прецени дали да го смениш целия или само мембраните. Има едни врътки на него, с които трябва да си поиграеш след смяната за да си регулираш празния ход и до колкото знам разхода.
Ще питам газаджията при който ходя дали има смисъл, но първо искам да оправя другите проблеми.
ilian.kirov написа:
08 сеп 2019, 13:52
Радиатора не мога да преценя добре, до колкото виждам е счупен щуцера, на който се нахлузва маркуча. Мисля че не става да се поправя. Може да пробваш с втора ръка радиатор, примерно от Мегапартс.
Има няколко оферти, но дали ще пасне на нашия. Има ли значение мощността на колата? Този го водят за нашата, но не е с жълтата пластмаса.
Обмислям лепене на резбована тръбичка от метал, но искам да го видя първо дали има мегдан да се се вкара такава. Ако за 20-25лв намеря здрав радиатор - ще го сменя директно.
ilian.kirov написа:
08 сеп 2019, 13:52
Въздуховода - пластмасовата тръба, която мислиш да лепиш - може както в момента си е увита с изолирбанд просто да сложиш върху него свинки опашки, от топлината да не изсъхне и да се разлепи.
За нея изисква ли се херметичност, за да знам дали да влагам и в термосиликон?
ilian.kirov написа:
04 авг 2019, 11:10
Като откачиш вакумия маркуч, виж дали има вакум, дали ще се промени работата на двигателя и дали има гориво по маркуча. Ако има, значи е спукана мембраната на регулатора и е за смяна.
(от другата тема) - за изпарителя ли говорим - махнахме го и нямаше ефект.
viz69 написа:
08 сеп 2019, 15:40
За придърпването при 1800-2000 об. провери свещи лули кабели бобини. Бобините започват да се бъзикат след като загрее точно при тези обороти. Ако е с ГИ може и да е от неговите настройки.
Май е с обикновена газова уредба ако може да се разбере нещо в тая каша под капака.
Не е ГИ. Под "провери" какво имаш предвид?
Иначе на бензин почти няма проблеми. На газ е мъчение да се кара.
Дали не е нещо от МАП датчика или друг за горивоподоването, доста смърди от ауспуха на гориво. И как да го проверим - да го свалим?

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 183
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Проблем с газта на ZX 1.6i - преобогатена смес?

Мнение от ilian.kirov » 28 сеп 2019, 02:29

Има ли значение мощността на колата?
И аз не знам, огледай го визуално дали е същия.
За нея изисква ли се херметичност, за да знам дали да влагам и в термосиликон?
Ами хубаво е да не пропуска, но не виждам смисъл от термо силикон. И моята на ксантията е спукана - увих я с една лепяща лента, не точно тиксо, дори не знам как се казва, стегнах отгоре със свински опашки и заспа. В твоя случай, предишния собственик се е погрижил да я увие, като я фикснеш отгоре със свински опаши няма да пропуска.
за изпарителя ли говорим
Не, става въпрос за друг компонент, не за изпарителя.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “ZX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост